Tyto stránky provozuje občanské sdružení Společnost pro veřejnou dopravu a jsou věnovány našemu kamarádovi Jiřímu Hertlovi (1960 - 2002), spoluzakladateli sdružení i jeho internetových stránek.

SPVD na Facebooku

ceskebudejovice

Vozový park silničních vozidel
DP České Budějovice

Vítejte na stránce "Vozový park silničních vozidel". Naleznete zde aktuální přehled silničních vozidel používaných k zajištění městské dopravy v Českých Budějovicích. Autobusy MHD jsou umístěny v první tabulce, v druhé naleznete pracovní vozidla sloužící k různým účelům v obou vozovnách. Přehled autobusů zachycuje jen vozidla ve stavu, vyřazeným autobusům se věnujeme na samostatné stránce (viz menu vlevo). Seznam pracovních vozidel je pouze orientační a nemusí být kompletní a aktuální.
Aktualizace vozového parku:
  • 6.2.2008 - doplněny fotografie autobusů č.133,143,149,167,194 a 221
  • 4.2.2008 - změněn nátěr (nyní s CVR) a fotografie autobusu č.171.
  • 13.1.2008 - doplněny fotografie autobusů č.162 a 168
  • 12.1.2008 - změněn nátěr autobusů č.162 a 215 - nyní bílý. Vůz č.198 zařazen po provedené GO do provozu.
Tabulka č.1 - přehled vozového parku: Autobusy
Ev.č.TypSPZRok výr.Výrobní č.NátěrPoznámka
Karosa B741
119Karosa B741.1908CE 82-91199300587BílýModernizace DPmČB 2002
121Karosa B741.1908CE 82-94199300581CVRModernizace DPmČB 2003
124Karosa B741.1922CE 92-61199500702CVRModernizace DPmČB 2005
125Karosa B741.1922CE 92-62199500707BílýModernizace DPmČB 2006
127Karosa B741.1922CE 92-64199500708CVRModernizace DPmČB 2006
130Karosa B741.1922CE 92-67199500706BílýŽlutý pruh po CVR
133Karosa B741.1922CBA 02-40199600819Bílý-
134Karosa B741.1922CBA 06-77199600817Bílý-
135Karosa B741.1922CBA 14-70199600818BílýEx CBA 06-78
136Karosa B741.1922CBA 06-79199600821Bílý-
137Karosa B741.1922CBA 06-80199600820Bílý-
Karosa B941
138Karosa B941.1930CBA 13-35199700060Bílý-
139Karosa B941.1930CBA 13-36199700061Bílý-
140Karosa B941.1930CBA 13-44199700066Bílý-
141Karosa B941.1930CBA 13-45199700063Bílý-
142Karosa B941.1930CBA 13-46199700059Bílý-
143Karosa B941.1930CBA 13-47199700064Bílý-
144Karosa B941.1930CBA 13-48199700065Bílý-
145Karosa B941.19303C3 9569199700062BílýEx CBA 13-49
146Karosa B941.1930CBA 13-50199700067Bílý-
147Karosa B941.1930CBA 20-50199800151CVR-
148Karosa B941.1930CBA 20-60199800152CVR-
Karosa B941E
149Karosa B941E.1964CBA 77-45200100333Bílý-
150Karosa B941E.1964CBA 77-46200100334CVR-
151Karosa B941E.1964CBA 77-48200100335CVR-
152Karosa B941E.1964CBA 77-49200100336CVR-
Solaris Urbino 15
153SU 15 2C4 3619200201107CVREx 1C0 0084
154SU 15 1C9 1987200301178CVR-
155SU 15 2C4 2804200401389CVR-
Karosa Irisbus Citelis kl.
156Irisbus Citelis kl.2C8 9835200500684CVREx č.101
157Irisbus Citelis kl.2C9 0536200500695CVREx č.102
158Irisbus Citelis kl.2C9 0537200500694BílýEx č.103
159Irisbus Citelis kl.2C9 0538200500685CVREx č.104
160Irisbus Citelis kl.2C9 0539200500693CVREx č.105
161Irisbus Citelis kl.3C0 3021200600903CVR-
162Irisbus Citelis kl.3C0 3022200600911Bílý-
163Irisbus Citelis kl.3C0 3023200600916CVR-
164Irisbus Citelis kl.3C1 5117200600907CVR-
165Irisbus Citelis kl.3C1 5118200600909CVR-
166Irisbus Citelis kl.3C1 5119200600912CVR-
167Irisbus Citelis kl.3C7 4609200701844CVREuro 4
168Irisbus Citelis kl.3C7 4610200701855CVREuro 4
169Irisbus Citelis kl.3C7 4611200701871CVREuro 4
170Irisbus Citelis kl.3C7 4624200701885BílýEuro 4
171Irisbus Citelis kl.3C7 4625200701875CVREuro 4
172Irisbus Citelis kl.3C7 4627200701860BílýEuro 4
Renaut City Bus
201Renault City BusCBA 52-46199811879CVR-
202Renault City BusCBA 52-47199811882CVR-
203Renault City BusCBA 52-48199811881CVR-
204Renault City BusCBA 52-49199811883CVR-
205Renault City BusCBA 52-50199811880CVR-
206Renault City BusCBA 52-51199811886CVR-
208Renault City Bus3C7 6187199811884CVREx CBA 52-54
209Renault City Bus1C4 6811199912626CVREx CBA 59-24
210Renault City BusCBA 59-25199912629CVR-
211Renault City BusCBA 59-26199912627CVR-
212Renault City BusCBA 59-27199912616CVR-
213Renault City BusCBA 59-28199912628CVR-
214Renault City BusCBA 67-51200012982CVR-
215Renault City BusCBA 67-52200012990CVR-
216Renault City BusCBA 67-53200012992CVR-
217Renault City BusCBA 67-54200012993CVR-
218Renault City BusCBA 67-55200012991CVR-
219Renault City BusCBA 67-56200012989CVR-
220Renault City BusCBA 79-62200113185CVR-
221Renault City BusCBA 79-63200113182CVR-
222Renault City BusCBA 79-64200113186CVR-
223Renault City BusCBA 79-65200113173CVR-
Solaris Urbino 12
224SU 121C0 0083200201113CVR-
225SU 121C0 0082200201112CVR-
226SU 121C9 1986200301176Bílý-
Karosa B731 / B732
194Karosa B732.40CE 55-76198925150CVRModernizace DPmČB 2006
196Karosa B732.20CE 57-14198925778-Probíhá 2. modernizace
198Karosa B732.20CE 57-16198925801BílýModernizace DPmČB 2007
199Karosa B732.20CE 57-17198925781BílýModernizace DPmČB 2007
268Karosa B731.1653CE 66-92199029494CVRModernizace DPmČB 2001
269Karosa B732.20CE 66-93199029499CVRModernizace DPmČB 2007
271Karosa B731.1653CE 66-95199029476BílýModernizace DPmČB 2002
272Karosa B732.1652CE 70-54199131021CVRModernizace DPmČB 2001
273Karosa B732.1654CE 70-43199131217BílýModernizace DPmČB 2007
274Karosa B732.1654CE 70-46199131151CVRModernizace DPmČB 2000
275Karosa B732.1654CE 85-16199433865CVRModernizace DPmČB 2002
278Karosa B732.1654CBA 02-81199534943CVRModernizace DPmČB 2003
279Karosa B732.1654CBA 02-82199534944BílýModernizace DPmČB 2004
280Karosa B732.1654CBA 02-83199534945BílýModernizace DPmČB 2003
281Karosa B732.1666CBA 25-83199635413ModrýModernizace DPmČB 2004
282Karosa B732.1666CBA 25-84199635412CVRModernizace DPmČB 2004
283Karosa B732.1666CBA 25-85199635411CVRModernizace DPmČB 2003
284Karosa B732.1666CBA 25-86199635414CVRModernizace DPmČB 2004
285Karosa B732.1666CBA 25-87199635410CVRModernizace DPmČB 2005
Karosa B931
286Karosa B931.1675CBA 14-33199700538CVR-
287Karosa B931.1675CBA 14-35199700539CVRModernizace DPmČB 2005
288Karosa B931.1675CBA 14-36199700540Bílý-
289Karosa B931.1675CBA 14-32199700537Bílý-
Karosa LC936XE
291Karosa LC936XE.1038CBA 74-55200103888PruhyZájezdový, ozdobný nátěr
Poznámky k tabulce:
- všechny autobusy r.v. 1995 obdržely v létě roku 2000 digitální panely Buse, ostatní vozy je dostaly při GO nebo již z výroby (od r.1996)
- modernizace autobusů probíhají v dílnách DPmČB. Vozy č.194, 196, 198, 199, 269 a 273 byly před podnikovou modernizací již jednou zmodernizovány ve druhé polovině 90. let ve Zlineru.
- poslední autobus v červeno bílém unifikovaném nátěru, typickém pro vozidla pro MHD, byl vyřazen na jaře 2006 - jednalo se o autobus B741 č.122, který shodou okolností ukončil v červnu 2004 provoz cedulových autobusů v DPmČB.

Tabulka č.2 - přehled vozového parku: Pracovní vozidla
SPZTypR. v.ÚčelVozovnaPoznámka, vzhled
CB 60-08Zetor1983Pomocné práceA -NovohradskáTraktor
CB 74-29Zetor??Přetah, výpomocné práceT -DolníTraktor
CE 50-17Tatra 815 6x61988Odtah, pomocné práceT -DolníTahač
CE 56-31Plošina MP101989Montážní práceA -NovohradskáPlošina
CE 58-67Avia A21 Furgon1989Montážní vůzA -NovohradskáDodávka
CE 65-92Karosa B732.16521990Autoškola DPA -Novohradskáv.č.28316
CE 70-57Avia A31??Vrchní stavbaT -DolníPlošina
CE 70-58Liaz 1101991Odtah, pomocné práceA -NovohradskáValník
CE 80-91Avia A311993Montážní práceA -NovohradskáSkříň-dílna
CE 99-02Mazda E2200??Montážní práce-PohotovostT -DolníDodávka elektro
CBK 86-06Mazda E2200??Pomocné práceT -DolníPick-Up
CBA 34-61Mazda E22001996Dílenské vozidloA -NovohradskáDodávka
CBA 33-39Citroen Jumper??Pohotovost-trolejbusyT -DolníDodávka
CBA 69-56Renault Magnum??Vrchní stavbaT -DolníTrolejová věž
CBR 18-42Renault Magnum??Vrchní stavbaT -DolníTrolejová věž
2C2 1245Fiat Panda2004Pohotovostní vozidloT -DolníOsobní
2C9 0289Peugeot Boxer2005Pohotovost-trolejbusyT -DolníDodávka
Fotografie jsou pouze ilustrační. Další šíření a publikování je možné pouze se souhlasem autora fotografie.

Linka č.14

Čočka linky 14

Trolejbus
Číslo 14 na autobusech ŠM11 mohli pravidelní cestující spatřit paradoxně o dva měsíce dříve, než na stejných vozech číslo 13. Linka č.14 zahájila provoz 1.3.1978 v trase Nádraží - Výstaviště - sídliště Vltava (dnes již neexistující točna v oblasti dnešní zastávky U Výměníku). Od 1.1.1983 našla jako první uplatnění na nové konečné stanici na sídlišti Vltava, kde bylo zřízeno sociální zařízení pro řidiče a předprodej jízdenek pro cestující. S touto konečnou musíme zmínit léta 1991-1992, kdy zde na místním parkovišti našla útočiště provizorní vozovna trolejbusů do doby, než byla dobudována nová trolejbusová vozovna v Horní ulici. Od konce 80.let byla část spojů ve špičkách pracovního dne vedena až na konečnou stanici Agrozet v blízkosti areálu ČSAD České Budějovice. Toto zajíždění za viadukt skončilo bez náhrady 2.5.1991 - muselo, neboť od tohoto dne se linka rozjela stále ve své kmenové trase Vltava - Výstaviště - Nádraží, jen Ikarusy odtud zmizely a byly nahrazeny trolejbusy Škoda 15Tr.
Provoz této kmenové linky byl posilován a doznal několikanásobku provozu v době před rokem 1989, čímž se může pochlubit už jenom linka č.18. Ke změně trasy došlo od v roce 1998, při výstavbě nového Dlouhého mostu, kdy linky trolejbusové linky č.15 a č.19 nahrazeny kloubovými autobusy a č.14 a 17 byly odkloněny na novou trolejbusovou trať po Strakonické ulici - u obou se mělo jednat o dočasné opatření od 13.4. do 29.10., nicméně zatímco linka č.14 se na Husovu ulici vrátila, u linky č.17 bylo toto opatření definitivní. K "spestření" této výluky došlo dne 20.6.1998, kdy se nad Sídlištěm Vltava při přeletu srazily dvě letadla MIG 21 a jedno z nich dopadlo na sídliště, kde kromě velkých materiálních škod na budovách a majetku občanů došlo také ke kompletnímu "sejmutí" trolejového vedení v oblasti točny Vltava. Rázem bylo nutno nahrazovat autobusy kromě zmíněných 15 a 19 i linku č.14, na které se skutečně objevilo vše, co právě Dopravní podnik našel bez ohledu na typ vozidla. Nutno říct, že usilovnou a velmi intenzivní opravou se již v průběhu druhého dne opět objevily na lince 14 trolejbusy.
Od 29.10.1998 se linka č.14 vrátila do své "staré" trasy po Husově ulici a ještě rok a kousek ji bylo souzeno hrát kmenovou linku. Od změny linkového vedení od 1.1.2000 patří bohužel tato linka s linkou č.13 k nejvíce postiženým. Odkloněna totiž byla mimo nádraží - ze Senovážného náměstí jede k Poliklinice Jih a poté kolem nemocnice na točnu Papírny. Linka si své cestující stále hledala a když už se zdálo, že si i ji cestující nakonec našli a začala být využívána, byla od 12.12.2004 razantně omezena. K mírné nápravě došlo až od 9.12.2007, přesto i nadále lze tuto linku chápat pouze jako doplňkovou.

Vozový park

Po epizodě s krátkými autobusy nastupují od první poloviny 80.let článkové Ikarusy, které předaly svou vládu nad touto linkou do rukou trolejbusů Škoda 15Tr. V kmenové trase k nádraží nebylo pochyb o využití těchto vozidel, při odklonu této linky k Poliklinice Jih a nemocnici byly zkoušeny na této lince i vozy 21Tr a pokud byl dostatek provozních vozů a po pokrytí určené linky č.15 ještě nějaký zbyl, byl právě nasazován na tuto linku. Nyní patří kloubovým trolejbusům, při vhodném zahuštění provozu by to však nízkopodlažním sólům na této lince také slušelo, ale to se zřejmě nesplní, neboť DPmČB se bude i nadále orientovat na nákup článkových vozidel. Linka č.14 se v roce 2005 pyšnila jednou zajímavostí. Protože probíhaly rozsáhlé stavební práce v oblasti u nádraží a linka 14 je jedinou trolejbusovou, která nejezdí kolem Nádraží, tak několik víkendů na podzim se stalo, že po městě jezdil pouze jediný trolejbus a to právě na lince 14.

Současnost

Z historického hlediska dnes z "původní" linky 14 v trase Vltava - Výstaviště - Poliklinika Sever - Nemocnice - Papírenská zbývá pouze úsek Vltava - Senovážné náměstí. Omezení provozu od 12.12.2004 udělalo z páteřní linky linku doplňkovou s málo atraktivními intervaly. Provoz zajišťují ve špičce školního pracovního dne 4 článkové trolejbusy, ve špičce prázdninového dne pak 3, v sedle u obou typů pracovního dne 2. Víkendy a svátky zajišťuje jeden článkový trolejbus.
K lince č.14 patřil poslední roky své existence neodmyslitelně žlutý trolejbus č.08. Jen málokdy se vyskytoval jinde, než na této lince...
Foto Jan Přibyl (23. 9. 2005)
V případě trolejbusové výluky jsou na linku č.14 nasazovány výhradně standardní autobusy. Karosa B732 č.281 směřující na točnu Papírenská je vyfotografována nedaleko Krajského soudu na Lidické ulici
V případě trolejbusové výluky bývaly na linku č.14 nasazovány výhradně standardní autobusy. Karosa B732 č.281 směřující na točnu Papírenská u Krajského soudu je toho důkazem. Nyní jsou již voleny (možná i trochu zbytečně) velkokapacitní autobusy.
Foto Jan Přibyl (6. 11. 2005)

Linka č.59 - Noční linka

Čočka linky 59

Trolejbus
Obdobně jako linka č.53, tak i linka č.59 vznikla od 12.12.2004. Ve své trase kopíruje denní linku č.9 a jezdí tudíž z Vltavy po Strakonické a Pražské ulici přes Polikliniku Sever, Senovážné náměstí-poštu a Nádraží dále do Suchého Vrbného. I v krátkém úseku od nádraží do Suchého Vrbného je linka poměrně slušně využívána, i když "zajíždí" pod viadukt, přímá pěší (a mnohem kratší) cesta přes lávku nad seřaďovacím nádražím je totiž v nočních hodinách místem srazů bezdomovců a podobných nočních živlů, tudíž je nevhodná a až nebezpečná. Cestující linky tvoří z velké části návštěvníci nočních barů a diskoték, kolem kterých trasa vede, přesto je využití linky slabší, nežli u linky č.53 a paradoxně více bývá využívána v části do Suchého Vrbného.

Vozový park

Stejně jako na linku č.53, i na druhou noční linku mohou být nasazovány pouze vozy s digitálními transparenty, tudíž 15TrM nebo rekonstrukce. Sice je z řad některých lidí proti tomuto nasazování odpor kvůli demolování interiéru vozidel, ovšem jízda pozdně večerním spojem na běžné trolejbusové i autobusové lince je někdy plná dobrodružství a i vozy, které nemohou být na noční linku nasazeny, jsou po delší denní lince dost "opotřebované". Tento jev se ale samozřejmě vyskytuje i v nočním provozu. Na linku č.59 přejíždí dva vozy z linky č.9 a je praktikován stejný princip, jako na lince č.53, večer vyjedou na kmenovou linku č.9, po noční obsluze linky č.59 se na "devítku" ráno vrátí a večer z ní zatáhnou do vozovny.

Současnost

I trasa této linky se od založení pochopitelně nezměnila. Na linku jsou celodenně a celoročně vypraveny dva článkové trolejbusy, na rozdíl od linky 53 zajištěné pouze z jedné linky.
Poslední dodaná patnáctka právě opouští točnu Vltava na noční lince 59. Velká skvrna v pravém horním rohu je kapka vody, 
      která se připletla před objektiv. V noc pořízení snímku totiž hustě mrholilo....
Poslední dodaná "patnáctka" právě opouští točnu Vltava na noční lince 59. Velká skvrna v pravém horním rohu je kapka vody, která se připletla před objektiv. V noc pořízení snímku totiž hustě mrholilo....
Foto Jan Přibyl (1. 7. 2006)
Z důvodu trolejbusové výluky jsou na noční linky nasazeny autobusy. Na točně Suché Vrbné čeká na čas Karosa B741 č.133
Občas jsou z důvodu trolejbusové výluky na noční linky nasazeny autobusy. Na točně Suché Vrbné čeká na "čas" Karosa B741 č.133.
Foto Jan Přibyl (9. 12. 2005)

Podkategorie

  • vyluky2001
    Kategorie vyluky2001 automaticky dodana pri importu clanku
    Počet článků:
    1

Přihlášení

Vyhledávání

Vánoční trolejbus 2022

NEJHEZČÍ VÁNOČNÍ TROLEJBUS 2022

  

Třetí ročník ankety o nejhezčí Vánoční trolejbus zná své vítěze.

Kompletní výsledky

  

vanoce20

TROLEJBUSY 2021

logo-t21 optimized

   

Projekt vydání dvojice tématických knih k 80. výročí plzeňských trolejbusů a 85. výročí výroby trolejbusů ŠKODA.

   

Oficiální stránka projektu TROLEJBUSY 2021

Official site of the project TROLEJBUSY 2021 (english)

19880215 jh 3prot15tr-414 jiraskovonam