Předváděcí jízdy trolejbusu Solaris Trollino ve Švýcarsku

Solaris Trollino během předváděcí jízdy v ulicích Luzernu
Solaris Trollino během předváděcí jízdy v ulicích Luzernu
Foto Petr Kilar a Ivo Doležilek (9. - 11. 9. 2003)

První návštěva Trollina v září 2003 ve městě Luzern

Trolejbus Solaris Trollino 12AC ev.č. 3702 byl ve dnech od 9.9. do 11.9.2003 představen západoevropské odborné veřejnosti na trolejbusové konferenci, která se konala ve Švýcarském Luzernu. Součástí konference byla malá výstava trolejbusové techniky, která se konala v luzernském technickém muzeu Zde se s trolejbusem z dopravního podniku Ostrava mohla seznámit i laická veřejnost z řad návštěvníků muzea, zájem o tento exponát byl dosti velký.
Solaris Trollino na výstavě trolejbusů v areálu technického muzea
Solaris Trollino na výstavě trolejbusů v areálu technického muzea.
Foto Petr Kilar a Ivo Doležilek (9. - 11. 9. 2003)
Z konkurenčních firem se výstavy zúčastnily firmy Hess, Renault a Neoplan, které představily studie svých kloubových duobusů. S vystavovanými trolejbusy se účastníci konference měli možnost zúčastnit zkušební jízdy ulicemi Luzernu. I když se zpočátku zdálo, že Solaris Trollino bude oproti konkurenci znevýhodněn tím, že není vybaven náhradním pohonem pro jízdu, nebylo tomu tak. Naopak - na trase zkušební jízdy byl podjezd o velmi nízkém průjezdním profilu 3,8 m, náš trolejbus to hravě zvládl a konkurence tudy neprojela. Myslíme, že náš trolejbus nám ve světě ostudu neudělal a zájem o něj svědčí o tom, že se v brzké době může prohánět po ulicích i v jiných evropských městech.
 Trolejbus Hess Trolejbus Neoplan Trolejbus Renault

Druhý návštěva Trollina v říjnu 2003 ve městech Ženeva
a La Chaux-de- Fonds

Ve dnech 21. - 25.10.2003 se trolejbus 3703 ostravského dopravního podniku zúčastnil předváděcích jízd ve dvou švýcarských městech. Nejprve byl z Ostravy převezen do ženevských ústředních dílen, kde ho místní technici podrobili opravdu důkladné kontrole. Poté byl přetažen do místní vozovny, kde byl představen řidičům a provedly se zkušební jízdy. Z reakcí řidičů se dalo vyčíst, že je trolejbus zaujal. Líbil se jím převážně výkon trakčního motoru, lehkost ovládání a řízení vozu a v neposlední řadě uspořádání pracoviště řidiče.
Solaris Trollino na zvedácích v dílnách ženevského DP
Solaris Trollino na zvedácích v dílnách ženevského DP.
Foto Petr Kilar a Ivo Doležilek (9. - 11. 9. 2003)
Po ukázkách v Ženevě jsme trolejbus naložili na speciální návěs švýcarské dopravní firmy a vydali se na cestu do dalšího města. Tím bylo La Chaux-de-Fonds, které se nachází uprostřed alpského masívu 1000 m nad mořem. V době naší návštěvy zde již leželo asi 10 cm sněhu a teplota vzduchu byla -13°C. Terén místních linek byl opravdu zajímavý. Převážná část městských komunikací vede v kopcích, které obepínají centrum města, takže náš Solaris dostal opravdu zabrat a mohly se naplno projevit jeho jízdní vlastnosti. I zde se ukázalo, že řidičům se náš vůz opravdu líbí a jsou s ním velice spokojení. Prezentace trolejbusu se také zúčastnili představitelé DP z francouzského města Sant Etiene a i jim se trolejbus velmi zamlouval.
Solaris Trollino si v La Chaux de Fonds poradil jak s náročnými tratěmi, tak i se  zimním podnebím
Solaris Trollino si v La Chaux de Fonds poradil jak s náročnými tratěmi, tak i se zimním podnebím.
Foto Petr Kilar a Ivo Doležilek (9. - 11. 9. 2003)

Solaris Trollino v ulicích La Chaux de Fonds
Solaris Trollino v ulicích La Chaux de Fonds.
Foto Petr Kilar a Ivo Doležilek (9. - 11. 9. 2003)

Vyhledávání

Vánoční trolejbus 2022

NEJHEZČÍ VÁNOČNÍ TROLEJBUS 2022

  

Třetí ročník ankety o nejhezčí Vánoční trolejbus zná své vítěze.

Kompletní výsledky

  

vanoce20