Autobusy a trolejbusy na veletrhu AUTOTEC 2006

Čtveřice autobusů s pohonem CNG převážející návštěvníky po areálu výstaviště - zleva TEDOM Kronos 123 G,
Karosa Citelis 12M CNG, Solaris Urbino 12 CNG a Mercedes-Benz Citaro.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Od soboty 3. do středy 7. června 2006 se v areálu brněnského výstaviště konal 11. ročník Mezinárodního veletrhu užitkových automobilů,
autodílů a servisní techniky AUTOTEC, který je jedinou motoristickou výstavou tohoto druhu ve střední Evropě.

Karosa Citelis 12M CNG v provedení pro ČSAD Havířov převážející návštěvníky veletrhu AUTOTEC po areálu
výstaviště.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Výstavu bylo možno navštívit od soboty 3. června do úterý 6. června denně od 9.00 do 19.00 hodin, ve středu 7. června od 9.00 do 18.00 hodin.
Celodenní vstupné stálo v sobotu a neděli 80,- a od pondělí do středy 150,- Kč, zlevněné o víkendu 40,- a od pondělí do středy 80,- Kč. V těchto
dnech platilo zlevněné vstupné pro školy 40,- Kč, pro jehož získání byla podmínkou účast minimálně 20 osob a jejich seznam potvrzený školou.
Otevření veletrhu pro veřejnost předcházel v pátek 2. června tiskový a odborný den určený pouze pro akreditované novináře, odborné návštěvníky a zvané hosty.
Otevření veletrhu pro veřejnost předcházel v pátek 2. června tiskový a odborný den určený pouze pro akreditované novináře, odborné návštěvníky a zvané hosty.

Minibus Daily z produkce sdružení Irisbus (IVECO).
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Autobusy a trolejbusy byly vystaveny v pavilonech G1 a G2 s výjimkou vozů MAN, Volvo a Scania, které stály v pavilonu F. Několik autobusů
bylo vystaveno také v blízkosti pavilonů pod širým nebem.

Městský nízkopodlažní autobus Citelis 12M CNG v provedení pro Francii z produkce sdružení Irisbus (IVECO).
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Dopravu návštěvníků mezi pavilony v areálu výstaviště zajišťovaly čtyři městské nízkopodlažní autobusy s pohonem stlačeným zemním plynem
(CNG) - vozy TEDOM Kronos 123 G, Karosa Citelis 12M CNG, Solaris Urbino 12 CNG a Mercedes-Benz Citaro.

Linkový autobus Karosa Crossway délky 12 m, který ve výrobním programu firmy nahrazuje dřívější typy
Karosa C 954E a Karosa Axer.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Celkem bylo vystaveno přes 40 autobusů (včetně minibusů) a trolejbusů. Jednalo se o například vozy značek Karosa (resp. Irisbus
IVECO), SOR Libchavy, TEDOM, Škoda Electric, Solaris, Mercedes-Benz, Setra, MAN,
VDL Bova, VDL Berkhof, Beulas, ISUZU, Volvo, Scania, Mave a Marbus.

Linkový autobus Karosa Crossway délky 12 m.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Největší počet autobusů vystavoval výrobce Irisbus IVECO, jehož součástí je i podnik Karosa. Ten představil minibus Daily,
městský nízkopodlažní autobus Citelis 12M CNG (jeden v provedení pro Francii v hale a jeden v provedení pro ČSAD Havířov, který
vozil návštěvníky po výstavišti), linkové autobusy Crossway délky 10,6 a 12 metrů, dálkové autobusy Arway délky 12 a 12,8 metrů
(dvanáctimetrový autobus stál mimo pavilon u vchodu z parkoviště autobusů), luxusní turistický autokar Domino a midibus Proxys
(mimo pavilon).
V karosérii autobusu Karosa Citelis 18M byl postaven trolejbus Škoda 25Tr s elektrickou výzbrojí ze Škody Electric. Vystavený vůz byl v provedení pro DP Bratislava.
V karosérii autobusu Karosa Citelis 18M byl postaven trolejbus Škoda 25Tr s elektrickou výzbrojí ze Škody Electric. Vystavený vůz byl v provedení pro DP Bratislava.

Meziměstský autobus Karosa Arway délky 12,8 m nahrazující především dřívější typ Karosa Ares.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Druhý nejvýznamnější český výrobce autobusů - SOR Libchavy - představila nové plně nízkopodlažní městské autobusy
NB 12 (běžné délky) a NB 18 (kloubový) vycházející z úspěšného částečně nízkopodlažního autobusu SOR BN 12.
Vůz NB 12 byl představen v provedení se čtyřmi dveřmi a vůz NB 18 dokonci s pěti dveřmi, dopravci si však budou moci objednávat
i jiné verze s odlišným počtem dveří a uspořádáním sedadel. U kloubového autobusu SOR NB 18 stojí za pozornost zejména délka
18,75 metrů (oproti tomu Karosa Citelis 18M - 17,8 m a Karosa B 741 resp. C 744 - 17,355 m).
Z dílny SORu byly k vidění také autobusy SOR C 10.5 a částečně nízkopodlažní SOR CN 12 CNG (Ekobus).
Z dílny SORu byly k vidění také autobusy SOR C 10.5 a částečně nízkopodlažní SOR CN 12 CNG (Ekobus).

Meziměstský autobus Karosa Arway délky 12 m.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Významný evropský prodejce autobusů EvoBus představil zájezdový autobus Mercedes-Benz Travego, městský
nízkopodlažní autobus Mercedes-Benz Citaro běžné délky 12 metrů (jeden naftový v hale a jeden s pohonem CNG v přepravě
návštěvníků) a meziměstský autobus Setra S 415 GT. V expozici
výrobce minibusů KH motor centrum byl vystaven minibus Mercedes-Benz Sprinter.
V sobotu a v neděli bylo možno si prohlédnout a dokonce se po areálu výstaviště i svézt autobusem Mercedes-Benz Citaro FuelCell s vodíkovým pohonem.
V sobotu a v neděli bylo možno si prohlédnout a dokonce se po areálu výstaviště i svézt autobusem Mercedes-Benz Citaro FuelCell s vodíkovým pohonem.

Luxusní turistický autokar Domino z dílny Irisbusu IVECO.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Trolejbusy byly na AUTOTECu 2006 pouze dva. Kromě již zmíněné Škody 25Tr v karosérii Citelis se jednalo o Solaris Trollino 18
polského výrobce Solaris Bus & Coach, opět v karosérii autobusu, tentokrát Solaris Urbino 18. Vůz byl v provedení pro DP Ostrava.
Autobus Solaris Urbino 12 byl jedním z vozidel, která vozila návštěvníky po areálu výstaviště.
Autobus Solaris Urbino 12 byl jedním z vozidel, která vozila návštěvníky po areálu výstaviště.

Malokapacitní turistický autobus Karosa Proxys délky 7,5 metrů pro Čedok.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006

Nízkopodlažní kloubový trolejbus Škoda 25Tr (s karosérií autobusu Karosa Citelis 18M) v provedení pro DP Bratislava.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Mladý český výrobce TEDOM prezentoval tři městské nízkopodlažní autobusy Kronos 123 běžné délky 12 metrů, z toho dva v provedení
G (s pohonem CNG) a jeden D (naftový). Jeden z CNG autobusů se podílel na zajišťování dopravy mezi pavilony.

Kloubový nízkopodlažní autobus SOR NB 18 dlouhý 18,75 metrů a vybavený pěti dveřmi.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006

Plně nízkopodlažní autobus SOR NB 12 vychází z úspěšného částečně nízkopodlažního typu SOR BN 12.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Z dalších výrobců měli rozsáhlejší expozice VDL (dálkové nebo zájezdové autobusy Bova Futura, Bova Magiq a Berkhof
Valkenswaard), Isuzu (dva malokapacitní turistické autobusy Turquoise), SolBus (dovozce autobusů Beulas -
vystavené autobusy Beulas Aura a Beulas Stela 923L a slovinský výrobce Marbus s autobusy B4 080 (linkový)
a B3 090 (dálkový resp. zájezdový).
V expozici "Dědeček automobil" byly autobusy zastoupeny typy Praga RN a Praga RND.
V expozici "Dědeček automobil" byly autobusy zastoupeny typy Praga RN a Praga RND.

Nízkopodlažní SOR CN 12 CNG (Ekobus).
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006

Linkový autobus SOR C 10.5.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |