Trolejbus 14Tr s bateriovým pohonem
Na konci roku 1983 byl v ostrovské Škodovce otevřen vývojový úkol "Trolejbus s dvojím pohonem"
Jedním z bodů tohoto úkolu byl Trolejbus s hybridním pohonem na akumulátorové
baterie 360V 230Ah s automatickou sběračovou soustavou Dornier.
Vzhledem k nezájmu dopravních podniků byl nakonec pro zkoušky použit funkční vzorek 14Tr v.č.7665. Sběračová soustava Dornier nebyla namontována. Baterky se umístily do akumulátorového přívěsu. Do přívěsu byl přiváděn tlakový vzduch pro ovládání brzd, dále zde byl silnoproudý kabel s 2-polovou svorkovnicí a dále slaboproudý kabel pro směrová, brzdová a obrysová světla. Přepojování trakčního napětí se provádělo 2-pólově pomocí 4 stykačů. Ovládány byly z místa řidiče páčkovým přepínačem a spínací skříňkou 24V. Do obvodů trolejbusu bylo doplněno napěťové relé pro blokování napájení v případě, že napětí na trakční baterii poklesne pod 295V. Dobíjení baterie bylo řešeno speciální nabíječkou ze sítě 380V, 50Hz od firmy Varta.
Vzhledem k nezájmu dopravních podniků byl nakonec pro zkoušky použit funkční vzorek 14Tr v.č.7665. Sběračová soustava Dornier nebyla namontována. Baterky se umístily do akumulátorového přívěsu. Do přívěsu byl přiváděn tlakový vzduch pro ovládání brzd, dále zde byl silnoproudý kabel s 2-polovou svorkovnicí a dále slaboproudý kabel pro směrová, brzdová a obrysová světla. Přepojování trakčního napětí se provádělo 2-pólově pomocí 4 stykačů. Ovládány byly z místa řidiče páčkovým přepínačem a spínací skříňkou 24V. Do obvodů trolejbusu bylo doplněno napěťové relé pro blokování napájení v případě, že napětí na trakční baterii poklesne pod 295V. Dobíjení baterie bylo řešeno speciální nabíječkou ze sítě 380V, 50Hz od firmy Varta.

Zkoušený trolejbus 14Tr s bateriovým vozíkem
Sbírka: BoBo
V druhé polovině roku 1986 byl takto upravený trolejbus zkoušen s následujícími výsledky:
Rychlost:
- Při prázdném trolejbusu + přívěs a napětí baterie 355V byla max. ustálená rychlost po rovině 39Km/h ,do svahu 10% 22km/h
- Při plném trolejbusu + přívěs, napětí na baterii 355V byla max. ustálená rychlost po rovině 37km/h ,do svahu 10% 17km/h
- Při plném trolejbusu + přívěs, napětí na baterii 310V byla max. ustálená rychlost po rovině 32km/h
Dojezdy na jedno nabití:
- Trasa Ostrov - Hroznětín, staničení po 250m - dojezd 24km
- Trasa Ostrov - Hroznětín, staničení po 350m - dojezd 28km
- Trasa Ostrov - Hroznětín, staničení po 450m - dojezd 38km
- Trasa Ostrov - Jáchymov lázně, staničení po 350m - dojezd 7km
- Trasa Ostrov - Jáchymov radnice, staničení po 350m - dojezd 5,5km
- Trasa Ostrov - Hroznětín bez zastávek - dojezd 46km
Závěrečné zhodnocení experimentu
Z ekonomického hlediska byl provoz tohoto trolejbusu ztrátový. Pořizovací
náklady na komplet vozík, baterie, nabíječka + náhradní díly a sběračovou
soustavu Dornier byly cca 2x vyšší než pořizovací cena trolejbusu.