Spřažené trolejbusy - "scepky"
V době, kdy Škoda Ostrov neměla ve výrobním programu kloubový trolejbus (10Tr
zůstal na papíře), se hledala alternativní náhrada. Výrobcem byl také prověřován návrh na spřahování dvou trolejbusů 9Tr v soupravu, kdy byly trolejbusy spojeny soustavou elektrických propojek a táhel od řízení v předním voze. Takto upravené devítky se měly vyrábět jako typ
12Tr, ale k výrobě nikdy nedošlo. Nicméně v bývalém SSSR se spřahování devítek do scepek běžně provádělo - např. v Kyjevě a Sevastopolu (zde do roku 1989).
Scepkování trolejbusů sovětské provenience je však v zemích bývalého SSSR dodnes docela běžné - např. v Chersonu či v Oděse. Běžně jsou k tomu využívány trolejbusy ZIU 9.

Spřažené trolejbusy 9Tr nazývané 'scepky'.

Spřažené trolejbusy 9Tr nazývané 'scepky'.

Spřažené trolejbusy 9Tr nazývané 'scepky'.

Experimentální spřažení dvou trolejbusů 14Tr v Ostrově nad Ohří.
Sbírka BoBo