!-- -->
Doprava do Bohnic
MF Dnes, regionální příloha Praha, 17.10.2003
Damir Holas, Společnost pro veřejnou dopravu
Dopravní obsluhu Bohnic je do budoucna třeba řešit, protože představa, že provoz bude donekonečna zajišťován autobusy, je nereálná. Prodloužení metra na Ládví Bohnicím pomůže jen zčásti - dojde jen ke zkrácení cesty k jeho nejbližší stanici. Kvalitní návaznou dopravu jsou schopny zajistit jen tramvaje, neboť autobusy už teď kapacitně nestačí. I ten nejmodernější autobus s motorem splňujícím přísné emisní limity EURO je cestujícím k ničemu, pokud se v něm musí tlačit (nebo pokud se do něj kvůli tlačenici ani nedostanou). Tramvaj je proto optimální řešení, které může přispět ke zvýšení kvality přepravy i rozvoji dané oblasti. (Poznámka: Vyšlo redakčně zkráceno o poslední dvě věty.)
Damir Holas, Společnost pro veřejnou dopravu
Dopravní obsluhu Bohnic je do budoucna třeba řešit, protože představa, že provoz bude donekonečna zajišťován autobusy, je nereálná. Prodloužení metra na Ládví Bohnicím pomůže jen zčásti - dojde jen ke zkrácení cesty k jeho nejbližší stanici. Kvalitní návaznou dopravu jsou schopny zajistit jen tramvaje, neboť autobusy už teď kapacitně nestačí. I ten nejmodernější autobus s motorem splňujícím přísné emisní limity EURO je cestujícím k ničemu, pokud se v něm musí tlačit (nebo pokud se do něj kvůli tlačenici ani nedostanou). Tramvaj je proto optimální řešení, které může přispět ke zvýšení kvality přepravy i rozvoji dané oblasti. (Poznámka: Vyšlo redakčně zkráceno o poslední dvě věty.)

Cestující na konečné Sídliště Bohnice čekají na linku 200 směr Nádraží Holešovice. Metro už dnes sice jezdí do Kobylis, ale tramvaj do Bohnic je stále kdesi v mlhách...
Foto Damir Holas (únor 2002)