Tyto stránky provozuje občanské sdružení Společnost pro veřejnou dopravu a jsou věnovány našemu kamarádovi Jiřímu Hertlovi (1960 - 2002), spoluzakladateli sdružení i jeho internetových stránek.

SPVD na Facebooku

Nepál

Trolejbusy v Nepálu objektivem Miroslava Záveského v roce 1996

Několik nejzajímavějších fotografií fotografií trolejbusů a trolejového vedení v Káthmadú, které při návštěvě Nepálu v roce 1996 pořídil Miroslav Záveský.
Odstavené trolejbusy ve vozovně - pravděpodobně již vytěžené vraky...
Odstavené trolejbusy ve vozovně - pravděpodobně již vytěžené vraky...
Foto Miroslav Záveský (1996)
V další části vozovny probíhala čilá údržba vozidel. Všechny snímky vozovny byly pořízeny přes plot.
V další části vozovny probíhala čilá údržba vozidel. Všechny snímky vozovny byly pořízeny přes plot.
Foto Miroslav Záveský (1996)
Jeden z lépe vypadajících trolejbusů na konečné
Jeden z lépe vypadajících trolejbusů na konečné.
Foto Miroslav Záveský (1996)
Montážní vůz vypadal také velmi civilizovaně.
Montážní vůz vypadal také velmi civilizovaně.
Foto Miroslav Záveský (1996)
Ve vjezdu do vozovny upoutá revizní balkón a kanál. V pozadí je hustý sled devíti výhybek za sebou. Nevím proč, ale takhle nějak si představuji trolejbusovou věznici.
Ve vjezdu do vozovny upoutá revizní balkón a kanál. V pozadí je hustý sled devíti výhybek za sebou. Nevím proč, ale takhle nějak si představuji trolejbusovou věznici.
Foto Miroslav Záveský (1996)
Kdyby na tomto obrázku nebyli cestující, mohlo by se zdát, že byl pořízen v zahradní trolejbusové boudě 10 let po vyřazení.
Zahradní bouda? NE! Kdyby na tomto obrázku nebyli cestující, mohlo by se zdát, že byl pořízen v zahradní trolejbusové boudě 10 let po vyřazení.
Foto Miroslav Záveský (1996)
Detail proudové eletrické výhybky.
Detail proudové eletrické výhybky.
Foto Miroslav Záveský (1996)
Napájecí bod a vzdušné posilovací vedení. Trolejový drát v rovině je zavěšen většinou pružně
Napájecí bod a vzdušné posilovací vedení. Trolejový drát v rovině je zavěšen většinou pružně
Foto Miroslav Záveský (1996)
Trolejový oblouk nese stopy těžkých bojů se sběrači. Podvěsné vedené není opatřeno trubkami, ale plochým profilem. Na žádném snímku jsem nenalezl jedinou obloukovou svorku. Zdá se, že všechny oblouky vypadají takto
Trolejový oblouk nese stopy těžkých bojů se sběrači. Podvěsné vedené není opatřeno trubkami, ale plochým profilem. Na žádném snímku jsem nenalezl jedinou obloukovou svorku. Zdá se, že všechny oblouky vypadají takto
Foto Miroslav Záveský (1996)
Ani přetržený trolejový drát (vpravo nahoře) nebyl překážkou provozu.
Ani přetržený trolejový drát (vpravo nahoře) nebyl překážkou provozu.
Foto Miroslav Záveský (1996)
Klasické víceúčelové stožáry elektrického vedení typu Orient aneb
Klasické víceúčelové stožáry elektrického vedení typu Orient aneb "Omdlel nám revizní technik!". Jakpak je asi údržba tohoto "uzlu" zapracována do místních pracovních a bezpečnostních předpisů?
Foto Miroslav Záveský (1996)

Přihlášení

Vyhledávání

Vánoční trolejbus 2022

NEJHEZČÍ VÁNOČNÍ TROLEJBUS 2022

  

Třetí ročník ankety o nejhezčí Vánoční trolejbus zná své vítěze.

Kompletní výsledky

  

vanoce20

TROLEJBUSY 2021

logo-t21 optimized

   

Projekt vydání dvojice tématických knih k 80. výročí plzeňských trolejbusů a 85. výročí výroby trolejbusů ŠKODA.

   

Oficiální stránka projektu TROLEJBUSY 2021

Official site of the project TROLEJBUSY 2021 (english)

19880215 jh 3prot15tr-414 jiraskovonam