Severojižní průtah versus Západní okruh - Náš návrh
Jako vstřícný krok jsme podali kompromisní návrh, jak postupovat při výstavbě komunikační sítě města Plzně. Upřednostňujeme výstavbu Západního a Východního okruhu. Jsme proti výstavbě Severojižního průtahu v úseku od Lochotínského parku (Lékařské fakulty) ke Kalikovskému mlýnu. Mezi Přemyslovou a Borskou ulicí navrhujeme upravit současnou ulici Korandova a Kotkova do podoby, která umožní lepší průjezd aut. Korandovu a Kotkovu ulici je možné doplnit souběžnou dvouproudou komunikací přes areál Škodovky. (Viz následující obrázek - scénář SPVD.) Aktualizace studie firmy SUDOP prokázala, že náš návrh (scénář 6) může dosáhnout stejně výrazného zklidnění Klatovské třídy, jako výstavba průtahové magistrály (scénář 5).

Návrh SPVD, podle něhož by mohla pokračovat výstavba městských komunikací bez realizace Severojižního průtahu.
Společnost pro veřejnou dopravu (11. 3. 2005)

Výpočty aktualizované studie ukázaly, že návrh SPVD (scénář 6, červená čára) je smysluplný a dosahuje stejného zklidnění Klatovské třídy jako výstavba severojižní magistrály (scénář 5), které by za oběť padlo velké množství domů a Lochotínský park.
Zdroj Aktualizace studie Návrh postupu rozvoje silniční sítě na území města Plzně (květen 2005)
Jak by měla vypadat zklidněná Klatovská třída
Klatovská třída má šanci stát se opět hlavní obchodní a společenskou osou města. Je dokázáno, že zklidnění, oživení a ozelenění Klatovské bude možné i bez realizace Severojižního průtahu (viz předchozí obrázek - graf ze studie). Nemusíme proto zbytečně demolovat obytné domy a buldozerovat Lochotínský park, jako to v Plzni dělali projektanti v 60. - 80. letech. Nejdříve by se však měli s fakty seznámit zodpovědní politici a úředníci.

MF Dnes (13. 5. 2005)
Varianty převedení části průtahu přes areál Škodovky
Magistrát města Plzně se nevzdal prosazování Severojižního průtahu. V nejkonfliktnější střední části se však snaží najít řešení, které by nevyžadovalo tak rozsáhlé demolice. Takovou snahu vítáme, ale nadále musíme jednoznačně odmítat, aby se něco takového stavělo jako státní průtahová silnice. Dokážeme si představit, že se realizuje pouze úsek Přemyslova - Borská jako součást vnitřního městského okruhu. Propojení Severního Předměstí s centrem a Borskými poli, stejně jako vedení tranzitní dopravy plnohodnotně obstará Západní okruh.
Z předložených variant trasování dvoupruhu přes Škodovku jednoznačně upřednostňujeme variantu 1B, která kříží Přemyslovu třídu úrovňově a umožňuje dostavbu obytné zástavby západním směrem. Varianta 1B ctí uliční uspořádání středu města a umožňuje tak urbanizaci okolí autobusového nádraží.

Varianta 1A průtahu přes Škodovku s mimoúrovňovým křížením Přemyslovy třídy. (Kliknutím obrázek zvětšíte na originální výřez.)
Varianty 1A a 2 počítají se zahloubením Přemyslovy třídy i tělesa tramvaje pod úroveň terénu. Jsme proti tomuto řešení, které znehodnotí perspektivně kvalitní část centra Plzně, kde je navíc řada obchodů a intenzivní pěší doprava.
Varianty 1A a 2 počítají se zahloubením Přemyslovy třídy i tělesa tramvaje pod úroveň terénu. Jsme proti tomuto řešení, které znehodnotí perspektivně kvalitní část centra Plzně, kde je navíc řada obchodů a intenzivní pěší doprava.
Zdroj SUDOP Praha, Georeal, Ing. arch. Karel Hanzlík (leden 2006)

Varianta 1B průtahu přes Škodovku s úrovňovým křížením Přemyslovy třídy.
(Kliknutím obrázek zvětšíte na originální výřez.)
Tato varianta nejvíce ctí uspořádání městských ulic, umožňuje další rozvoj a rozšiřování severozápadního kraje centra Plzně. Realizace varianty 1B umožní dostavbu kvalitní městské zástavby a rozvoj podnikatelských aktivit a služeb obyvatelům. Úrovňové křižovatky postačí potřebám vnitřního městského okruhu. Při dobře nastavené preferenci tramvají na světelných křižovatkách nedojde ke zdržování městské dopravy.
(Kliknutím obrázek zvětšíte na originální výřez.)
Tato varianta nejvíce ctí uspořádání městských ulic, umožňuje další rozvoj a rozšiřování severozápadního kraje centra Plzně. Realizace varianty 1B umožní dostavbu kvalitní městské zástavby a rozvoj podnikatelských aktivit a služeb obyvatelům. Úrovňové křižovatky postačí potřebám vnitřního městského okruhu. Při dobře nastavené preferenci tramvají na světelných křižovatkách nedojde ke zdržování městské dopravy.
Zdroj SUDOP Praha, Georeal, Ing. arch. Karel Hanzlík (leden 2006)