Tyto stránky provozuje občanské sdružení Společnost pro veřejnou dopravu a jsou věnovány našemu kamarádovi Jiřímu Hertlovi (1960 - 2002), spoluzakladateli sdružení i jeho internetových stránek.

SPVD na Facebooku

fotorep

Fotoreportáž: Oprava mostu U Jána

Rekonstrukce mostu U Jána
Rekonstrukce mostu U Jána probíhá po polovinách za plného provozu tramvajové dopravy. Více informací a fotografií naleznete na stránkách Plzeňské tramvaje.
V září 2005 byla rozebrána první polovina mostovky, na snímku jedou soupravy tramvají po téže již vybetonované polovině.
Foto Jiří Kohout (28. 12. 2005)
Provizorní těleso trati s trakčním vedením na východní polovině mostu U Jána
Provizorní těleso trati s trakčním vedením na východní polovině mostu U Jána.
Foto Jiří Kohout (28. 12. 2005)
Tramvaje na provizorní trati po mostě
Tramvaje na provizorní trati přes rozestavěný most.
Foto Jiří Kohout (28. 12. 2005)
Výhybka kaliforňan před zastávkou U Zvonu
Výhybka "kaliforňan" před zastávkou U Zvonu (po dobu rekonstrukce je zastávka mimo provoz).
Foto Jiří Kohout (28. 12. 2005)
Setkání tramvajových souprav U Zvonu
Setkání tramvajových souprav U Zvonu.
Foto Jiří Kohout (28. 12. 2005)
Astry se potkávají na konci jednokolejné provizorní trati U Zvonu
Astry se potkávají na konci jednokolejné provizorní trati U Zvonu.
Foto Jiří Kohout (21. 3. 2006)

Fotoreportáž: Oprava mostu u nádraží Jižní Předměstí

V březnu roku 2006 byla zahájena oprava mostu u nádraží Jižní Předměstí
V březnu roku 2006 byla zahájena oprava mostu u nádraží Jižní Předměstí.
Foto Jiří Kohout (21. 3. 2006)
V provozu je vždy jen jedna polovina mostu, a to jen pro trolejbusovou dopravu
V provozu je vždy jen jedna polovina mostu a slouží pouze trolejbusové dopravě.
Foto Jiří Kohout (21. 3. 2006)
Na opravu mostu bude také navazovat rekonstrukce Borské ulice
Na opravu mostu bude také navazovat rekonstrukce Borské ulice. Na snímku je rameno Borská ulice ve směru na Karlov.
Foto Jiří Kohout (21. 3. 2006)
Rekonstrukce se nevyhýbá ani prostoru křižovatky Borské ulice s Němejcovou
Rekonstrukce se nevyhýbá ani prostoru křižovatky Borské ulice s Němejcovou.
Foto Jiří Kohout (21. 3. 2006)

Den otevřených dveří v Muzeu dopravní techniky ČSAD
v Plzni-Doubravce

V Plzeňském kraji provozuje převážnou většinu autobusových linek společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s. Vznikla v roce 1993, na základě privatizace bývalého státního podniku ČSAD Plzeň. Hlavní činností společnosti je pravidelná linková doprava v rámci dopravní obsluhy Plzeňského kraje, zajištění náhradní autobusové dopravy za železnici a dále pak na základě objednávky měst provozování místní veřejné dopravy. Populární jsou rovněž tři linky cyklubusů na Brdy, Český les a Šumavu, dlouhou tradici mají rovněž sezónní Zelené linky na Šumavě. Společnost vlastní více jak 430 autobusů, provozuje dopravu na 250 linkách a má na 530 zaměstnanců.
Pobočky - provozy společnosti jsou rozmístěny rovnoměrně po Plzeňském kraji v následujících městech: Plzeň, Kralovice, Rokycany, Přeštice, Klatovy, Nepomuk, Sušice, Domažlice, Stříbro a Tachov. Kromě toho ČSAD Plzeň provozuje také Centrální autobusové nádraží v Plzni, rekreačního středisko v Železné Rudě na Šumavě a chatovou osadu Butov u Hracholuské přehrady.
Od roku 2005 je budováno v areálu v Plzni-Doubravce malé Muzeum dopravní techniky ČSAD. Prvním exponátem byl autobus Škoda 706 RTO - KAR, jehož nákladná rekonstrukce byla dokončena v témže roce. Dnes již sbírku muzea tvoří také autobus Karosa ŠL - 11 Turist, Karosa C 734.03, nákladní automobil Škoda 706 R a bývalý přenosový vůz Českého rozhlasu Karosa-AVIA 30 RPA. Evropsky unikátním exponátem je funkční exemplář čínského autobusu CMC Pudong Citybus. V různém stupni rozpracovanosti je dále renovace článkového autobusu Ikarus 280.10, autobusu Škoda 706 RO, minibusu Mercedes-Benz O 309 D, vlečného vozu Karosa D 4 a nákladního automobilu Csepel D 352. V expozici v „síni tradic“ se mohou návštěvníci seznámit z dobových dokumentů a fotografií s historií silniční dopravy nejen západních Čech.
V rámci propagace své činnosti Muzeum uspořádalo 12. června 2010 historicky první Den otevřených dveří ČSAD v Plzni-Doubravce. Akce byla zkoordinována s pořadateli populárního Historického víkendu města Plzně, který se tentokrát mimořádně konal také na Doubravce, pod kostelem sv. Jiří. Z centra města přes areál ČSAD do blízkosti sv. Jiří jezdil zdarma v hodinovém taktu autobus Škoda 706 RTO KAR. Na nádvoří provozovny Plzeň na Doubravce byla přichystána malá výstavka současných vozidel dopravce a rovněž téměř kompletní park historických vozidel muzea. Jako zvláštnost přijel na akci také nejmodernější produkt koncernu Irisbus, mohutný třínápravový autobus Magelis. Zájem byl o prohlídku „síně tradic“ a rovněž o prodejní stánky s modely autobusů a dopravní literaturou. Dopravce rovněž vydal při této příležitosti sadu 5 pohlednic s muzejními vozidly a autobusové pexeso pro děti. Protože akci navštívilo na 700 návštěvníků, je pravděpodobné, že se bude Den otevřených dveří v budoucnu zase opakovat.
Hlavní magnet Dne otevřených dveří, autobus Škoda 706 RTO KAR z roku 1960, v hodinovém taktu zajišťoval spojení spojení centra města s areálem ČSAD a zastávkou Husův park, odkud mohli návštěvníci dojít ke sv. Jiří, kde se konal vyhlášený Historický víkend města Plzně.
Foto M. Klas, 12. června 2010
Zleva stojí unikátní čínský autobus CMC Pudong Citybus (1998), historická "atmosférová" Karosa C 734 (1986) a dálkový autokar Karosa ŠL 11 - Turist (1972).
Foto M. Klas, 12. června 2010
Zejména návštěvníky ze Sokolova a Karlových Varů zajímal článkový autobus Ikarus 280 z roku 1989, který na Karlovarsku do nedávna jezdil. Pro Muzeum jej ČSAD autobusy Plzeň a.s. zakoupil v roce 2008, vůz postupně prochází renovací.
Foto M. Klas, 12. června 2010
Novinka ve sbírkách, precizně renovovaný nákladní automobil Škoda 706 R "Barča", před budovou muzea.
Foto M. Klas, 12. června 2010
Jeden z vystavených exponátů Karosa LC 735 původně sloužil ve vozovém parku Plzeňských městských dopravních podniků, v roce 2007 jej zakoupil současný majitel a pronajal autoškole Hečl.
Foto M. Klas, 12. června 2010
Také Karosa C 734 se zdvižnou plošinou pochází z bývalé flotily dálkových autobusů Plzeňským městských dopravních podniků. Současný majitel ji využívá především pro garantované spoje s přepravou vozíčkářů, při výlukách na tratích Českých drah. Obrázek ji zachycuje ve spolenosti představitelů součansého vozového parku plzeňského ČSAD - vozy SOR a Crossway.
Foto M. Klas, 12. června 2010
Starší zástupci ve vozovém parku společnosti, dálkový autobus Karosa LC 736 a příměstská Karosa C 734.
Foto M. Klas, 12. června 2010
Ukázka odtahu nepojízdného autobusu speciálním tahačem Renault.
Foto M. Klas, 12. června 2010
V.I.P. návštěvník Dne otevřených dveří, novinka ve výrobním programu společnosti Irisbus, luxusní třínápravový autokar Magelys.
Foto M. Klas, 12. června 2010
Návštěvníkům byl k dispozici stánek s modely dopravních prostředků, literaturou a pohledy.
Foto M. Klas, 12. června 2010
Dav návštěvníků v "síni tradic".
Foto M. Klas, 12. června 2010
Některé návštěvnice Dne otevřených dveří pak pokračovaly "erťákem" na Historický víkend města Plzně, aby se zúčastnily večerního programu.
Foto M. Klas, 12. června 2010

Přihlášení

Vyhledávání

Vánoční trolejbus 2022

NEJHEZČÍ VÁNOČNÍ TROLEJBUS 2022

  

Třetí ročník ankety o nejhezčí Vánoční trolejbus zná své vítěze.

Kompletní výsledky

  

vanoce20

TROLEJBUSY 2021

logo-t21 optimized

   

Projekt vydání dvojice tématických knih k 80. výročí plzeňských trolejbusů a 85. výročí výroby trolejbusů ŠKODA.

   

Oficiální stránka projektu TROLEJBUSY 2021

Official site of the project TROLEJBUSY 2021 (english)

19880215 jh 3prot15tr-414 jiraskovonam