liberec
Prezentace autobusu Midway
Autobus Midway 9,7M určený pro linkovou a příměstskou dopravu má karoserii z
nerezových profilů, do níž jsou vlepena okna a přístup zajišťují dvoje
jednokřídlé dveře - přední a střední. Délka vozu je 9,7 metru, šířka 2,5 metru,
celková hmotnost 13,7 tuny. Počet míst k sezení je alternativně 35+1 nebo 39+1,
k stání 32 nebo 26. Vůz je poháněn motorem Iveco F4A TECTOR s maximálním výkonem
176 kW při 2500 otáčkách za minutu splňujícím emisní normu EURO 3 a vybaven
šestistupňovou mechanickou převodovkou ZF S6-890.

Autobus Midway 9,7M během prezentace na parkovišti u terminálu MHD Fügnerova.
Foto Petr Dvorský (18. 8. 2004)
Dne 18. srpna 2004 připravila společnost Karosa spolu s Dopravním podnikem města
Liberce veřejnou prezentaci linkového příměstského autobusu Midway 9,7M
(RZ 1E7 4496, výr.č. 002) z produkce holdingu Irisbus. Vůz byl vystaven na
parkovišti u terminálu na Fügnerově ulici mezi 9:00 a 11:00, po jedenácté hodině
se uskutečnila předváděcí jízda pro zájemce a zástupce médií. Po celou dobu byly
obsluhou poskytovány potřebné informace k tomuto vozidlu. Podle slov zástupce
výrobce již Karosa přijala několik objednávek, především ze severní Moravy, a
další se prý očekávají.

Interiér autobusu - pohled směrem k zadnímu oknu...
Foto Petr Dvorský (18. 8. 2004)

... a ke stanovišti řidiče.
Foto Petr Dvorský (18. 8. 2004)
Liberec
Liberec je významné severočeské sídlo mezi hřbetem Ještědu a Jizerskými horami. Původně to byla osada, která roku 1577 obdržela městské právo. V 16. století se také ve větším měřítku rozeběhla soukenická výroba, která podnítila další rozvoj textilního průmyslu. Ve 20. letech minulého století bylo území města rozšířeno o několik okolních obcí a v roce 1938 se Liberec stal hlavním městem sudetské župy Sudetengau. Dnes je to centrum školství (Technická univerzita...) i textilního průmyslu. Významnou dominantou je i vrch Ještěd s architektonicky zajímavou budovou televizního vysílače.

Po neúspěchu s vozem RT6S se i Liberec dočkal nízkopodlažních tramvají...
Petr Dvorský (2005)
Seznam provozu tramvají ke stažení.
Čertovská tramvaj
V Liberci je od roku 2003 v předvánočním období pravidelně
vypravována čertovská tramvaj. Jízda se koná o víkendu nejbližším ke svátku sv. Mikuláše.
Jízdné je pro hodná a zlobivá dítka i jejich doprovod zcela zdarma a tato nová tradice si
brzy našla mnoho příznivců.
V roce 2003 jezdil během čertovské jízdy vůz T3M ev. č. 49
na podvozku 1000 mm, takže čerti s Mikulášem zavítali i do sousedního Jablonce. V sobotu
4. prosince 2004 převzal úlohu čertovské tramvaje vůz T3M ev. č. 63 na podvozku 1435 mm,
který jezdil podle speciálního jízdního řádu na městské trati Lidové sady - Dolní Hanychov.
Zatím poslední ročník čertovské tramvaje se uskutečnil před vánočními svátky v roce 2005.

Nápaditě vyzdobená čertovská tramvaj z roku 2004 na cestě do Dolního Hanychova.
Petr Dvorský (4. 12. 2004)