clanky
Spolkové záležitosti
Stránka určena pouze členům SPVD. Ostatní zde nejsou vítáni!
Spolkové členstvo žádám, aby jste o této stránce nikomu neříkali a nikde na ni nenechávali odkaz! Na stránku si můžete přidávat pracovní věci libovolně, pokud nemáte přístup na web přes ftp, vyvěsí je někdo z webmasterů. Materiály vysoce citlivého obsahu zde raději volně neposkytujte, zasílete je e-mail poštou. Nezapomínejte své příspěvky či aktualizace podepisovat, ať udržíme na webu pořádek.
předseda, 2.1. 2008
Spolkové členstvo žádám, aby jste o této stránce nikomu neříkali a nikde na ni nenechávali odkaz! Na stránku si můžete přidávat pracovní věci libovolně, pokud nemáte přístup na web přes ftp, vyvěsí je někdo z webmasterů. Materiály vysoce citlivého obsahu zde raději volně neposkytujte, zasílete je e-mail poštou. Nezapomínejte své příspěvky či aktualizace podepisovat, ať udržíme na webu pořádek.
předseda, 2.1. 2008
Členská schůze 17. dubna 2010 v Sušici
Sraz: 17. dubna 2010 v 9:45 na vlak. nádraží Sušice
Nocleh: penzion ČSAD v Železné Rudě (210,-Kč/osoba/noc)
Program: Spolková schůze, výlet na rozhlednu Sedlo, společenský večer v Žel. Rudě, v neděli 19. dubna turistika či návštěva Mnichova
Úkoly pro členstvo: přivézt si podklady pro pokladníka sdružení
Organizační garant: M. Klas; tel. 605 144 485
předseda, 18. 12. 2009
Sraz: 17. dubna 2010 v 9:45 na vlak. nádraží Sušice
Nocleh: penzion ČSAD v Železné Rudě (210,-Kč/osoba/noc)
Program: Spolková schůze, výlet na rozhlednu Sedlo, společenský večer v Žel. Rudě, v neděli 19. dubna turistika či návštěva Mnichova
Úkoly pro členstvo: přivézt si podklady pro pokladníka sdružení
Organizační garant: M. Klas; tel. 605 144 485
předseda, 18. 12. 2009
Zápisy z předchozích schůzí a akcí SPVD
- Zápis ze schůze v Praze dne 20. února 2010: (Zápis-dokument PDF)
- Zápis ze schůze v Plzni dne 22. listopadu 2009: (Zápis-dokument PDF)
- Zápis ze schůze v Ústí nad Labem dne 17. října 2009: (Zápis-dokument PDF)
- Zápis ze schůze v Plzni dne 29. dubna 2009: (Zápis-dokument PDF)
- Zápis ze schůze v Litvínově dne 7. března 2009: (Zápis-dokument PDF)
- Zápis ze společného webení v Plzni dne 24. ledna 2009: (Zápis-dokument PDF)
- Zápis ze schůze v Plzni dne 29. listopadu 2008: (Zápis-dokument PDF)
- Zápis ze schůze v České Lípě dne 12. října 2008: (Zápis-dokument PDF)
- Zápis ze schůze v Táboře dne 21. června 2008: (Zápis-dokument PDF)
- Zápis ze schůze v Žel. Rudě dne 19. dubna 2008: (Zápis-dokument PDF)
- Zápis ze schůze v Praze dne 16. února 2008: (Zápis-dokument PDF)
- Zápis ze schůze v Pardubicích dne 12. ledna 2008: (Zápis-dokument PDF)
Příloha zápisu: (Postřehy z webení-dokument PDF)
Chystá se, plánuje se - zapojte se !!
Potřebné spolkové práce a aktivity
- Hledáme nové aktivní členy sdružení a nové spolehlivé webmastery.
- Dokončení webových stránek o Mar. Lázních.
Schod SPVD na rozhledně
Na základě dohody z léta 2007 byl zajištěn pro náš spolek schod č. 132 na budované rozhledně Sedlo na Šumavě. Rozhledna by měla být otevřena v září 2009. Na schod přispěli následující kolegové za což je jim potřeba poděkovat.
O. Fábera: 1000,-Kč
T. Nálevka: 1000,-Kč
J. Šplíchal: 500,-Kč
K. Syrůček: 300,-Kč
P. Panský: 1000,-Kč
J. Kohout: 600,-Kč
M. Klas: 600,-Kč
předseda, 5.1. 2009
O. Fábera: 1000,-Kč
T. Nálevka: 1000,-Kč
J. Šplíchal: 500,-Kč
K. Syrůček: 300,-Kč
P. Panský: 1000,-Kč
J. Kohout: 600,-Kč
M. Klas: 600,-Kč
předseda, 5.1. 2009
Ke stažení formuláře a materiály SPVD
Přečti si:
Kopie písemné korespondence pod hlavičkou SPVD je člen povinnen poskytovat - přeposílat neprodleně vedení sdružení. Pokud není člen sdružení oprávněn jednat v úřední věci z pozice garanta projektu či právoplatného jednatele sdružení, je povinnen obsah korespondence předem a s dostatečnou časovou rezervou k vyjádření konzultovat s vedením sdružení nebo garantem projektu. Předseda sdružení a nebo garant projektu mu následně musí udělit souhlas s konáním.
Kopie písemné korespondence pod hlavičkou SPVD je člen povinnen poskytovat - přeposílat neprodleně vedení sdružení. Pokud není člen sdružení oprávněn jednat v úřední věci z pozice garanta projektu či právoplatného jednatele sdružení, je povinnen obsah korespondence předem a s dostatečnou časovou rezervou k vyjádření konzultovat s vedením sdružení nebo garantem projektu. Předseda sdružení a nebo garant projektu mu následně musí udělit souhlas s konáním.
- Hlavičkový papír SPVD: (dokument Word)
- Přihláška do SPVD: (dokument Word)
- Zápůjční list majetku SPVD: (dokument Word)
- Návod k obsluze dataprojektoru BenQ: (dokument PDF)
- Cestovní náhrady - vzor: (dokument Excel)
- Vzor žádosti o proplacení nákladů: (dokument Word)
Pro členy sdružení je dále možné zajistit jejich originální osobní vizitky. Žádost o vizitky je však potřeba směrovat na vedení sdružení. Na vizitky není automatický nárok.
Členům vedení a garantům projektů je možné poskytnou evidované razítko SPVD. Žádost o razítko je potřeba směrovat na vedení sdružení. V lednu 2008 vlastnili razítko následující kolegové: M. Klas (1), O. Fábera (2), J. Kohout (3). Na skladě jsou ještě další dvě evidovaná razítka. Existuje ještě jedno staré původní razítko SPVD, jenž používá máma J. Kohouta pro vybírání případně pošty došlé na oficiální sídlo SPVD v Horní Bříze.
Každý člen sdružení má nárok na přístup přes ftp na web, pokud svým jednáním jeho chod a obsahovou úroveň nebude poškozovat. Žádost o heslo na ftp přístup směřujte na hlavního webmastera D. Holase, který má také pravomoc přístup dle svého uvážení odebrat. Technickým náměstkem hlavního webmastera je J. Kohout.
předseda, 2.1. 2008
předseda, 2.1. 2008
Majetek SPVD
dataprojektor BenQ 622c - zodpovídá M. Klas
archiv J. Hertla - zodpovídá M. Klas a P. Domanický
archiv J. Hertla - sbírka jízdenek - zodpovídá J. Veselý
výstavní tabla o MHD (A0 - cca.10 ks) - zodpovídá M. Klas
výstava Trolejbusy Škoda (A0 -6 ks) - zodpovídá M. Klas
předseda, 14.3. 2008
archiv J. Hertla - zodpovídá M. Klas a P. Domanický
archiv J. Hertla - sbírka jízdenek - zodpovídá J. Veselý
výstavní tabla o MHD (A0 - cca.10 ks) - zodpovídá M. Klas
výstava Trolejbusy Škoda (A0 -6 ks) - zodpovídá M. Klas
předseda, 14.3. 2008
Členské příspěvky a finance
Členské příspěvky se platí včas a řádně!
Od ledna 2006 je výše členských příspěvků stanovena ve výši 250,-Kč za čtvrtrok, u studentů, důchodců a invalidů je výše členského příspěvku stanovena ve výši 150,-Kč za čtvrtrok. Pro členstvo i spolkovou kasu je nejlepším způsobem placení trvalý platební příkaz k proplácení příspěvku jednou na čtvrt roku dopředu. Více placení členských příspěvků upravuje vydaný Pokyn 1/07. Informace o tom jak si při placení stojíte podá výběrčí!
Číslo spolkového účtu: 194 377 577/0300
Určený výběrčí členských příspěvků: M. Klas, tel. 605 144 485
Pokladník sdružení: J. Kohout, tel. 604 404 695
Externí profesionální účetní sdružení: pí. Pechová, tel. 602 477 282 (kontaktovat pouze s vědomím pokladníka sdružení!!)
Ke stažení: Pokyn předsedy 01/07: (dokument PDF)
předseda, 26.1. 2009
Od ledna 2006 je výše členských příspěvků stanovena ve výši 250,-Kč za čtvrtrok, u studentů, důchodců a invalidů je výše členského příspěvku stanovena ve výši 150,-Kč za čtvrtrok. Pro členstvo i spolkovou kasu je nejlepším způsobem placení trvalý platební příkaz k proplácení příspěvku jednou na čtvrt roku dopředu. Více placení členských příspěvků upravuje vydaný Pokyn 1/07. Informace o tom jak si při placení stojíte podá výběrčí!
Číslo spolkového účtu: 194 377 577/0300
Určený výběrčí členských příspěvků: M. Klas, tel. 605 144 485
Pokladník sdružení: J. Kohout, tel. 604 404 695
Externí profesionální účetní sdružení: pí. Pechová, tel. 602 477 282 (kontaktovat pouze s vědomím pokladníka sdružení!!)
Ke stažení: Pokyn předsedy 01/07: (dokument PDF)
předseda, 26.1. 2009
Přehled existujících spolkových emailů
Tab. 1. E-mail adresy SPVD
Adresa | Určení | Obsahuje | Poznámka |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | důležitá spolková pošta | všechny členy SPVD | výjimka J. Veselý |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | novinové články, zajímavosti, drbárna | všechny členy SPVD | výjimka ??? (doplní JK)) |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | vedení spolku | M.Klas, J. Kohout, O. Fábera, M. Janda, T. Nálevka, J. Ryšánek, D. Holas | |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | plzeňské spolkové záležitosti | všechny plzeňské členy SPVD: M. Klas, J. Kohout, J. Šlehofer, J. Kuliš, M. Janda, J. Šplíchal, P. Panský, P. Domanický | |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | záležitosti spolkového webu | webmasteři: D. Holas, J. Kohout, J. Šplíchal, M. Janda, T. Nálevka, O. Fábera, L. Vrobel (externí spolupracovník) | |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | e-mail adresa stránek o lokálce | zapojeni: M. Klas, J. Šplíchal, M. Plochý (externí - Plzeňská dráha), J. Bízek (externí - bezdr. železničář) |
Adresy SPVD jsou prvotně určeny pro přeposílání pošty. Pokud někdo nechce již být pod některou z adres zařazen, kontaktujte webmastera J. Kohouta. V případě adresy určené pro některý projekt SPVD je nutné také získat souhlas garanta projektu (zvýrazněni tučně).
předseda, 2. 1. 2008
předseda, 2. 1. 2008
Projekty SPVD
Probíhající projekty SPVD jsou interní záležitostí sdružení a bez svolení garanta projektu se ostatním členům sdružení přísně zapovídá o nich poskytovat jakékoliv informace či je dokonce zneužívat pro soukromé účely!!! Výjimku tvoří pouze rozsah informací a materiály již veřejnosti zpřístupněné formou přednášek, článků či veřejných webových stránek SPVD.
Cílem SPVD je výsledky své práce ve výsledné fázi zveřejňovat, aby byla naplněna litera veřejné občanské funkce sdružení. Prvotním záměrem pro členy SPVD je díky projektům nadále rozvíjet své vzdělání a schopnosti v oboru, pomáhat v rozvoji občanské společnosti, veřejné dopravy, pěší a cyklodopravy a ochrany životního prostředí. Trvalý finanční zisk z projektů není cílem sdružení ani jeho členů.
předseda, 2.1. 2008
předseda, 2.1. 2008
Projekt SPVD - spolupráce se SVSMP na dopravních průzkumech
Spolupráce se Správou veřejného statku města Plzně na dopravních průzkumech v prostředcích MHD, v rámci projektu optimalizace dopravy.
Stav projektu: Probíhají dopravní průzkumy průběžně.
Garant projektu: M. Janda, tel. 777 591 468
předseda, 2.1. 2008
Stav projektu: Probíhají dopravní průzkumy průběžně.
Garant projektu: M. Janda, tel. 777 591 468
předseda, 2.1. 2008
Výzkumný grant ministerstva dopravy - Venkovská doprava
Výzkumný grant ministerstva dopravy určený pro návrh kvalitní a přitom efektivní dopravy na venkovském regionu. Vzorová oblast Tachovsko a Stříbrsko. Grant běží od února 2008 do konce roku 2009.
Zapojení: O. Fábera, P. Panský, D. Holas, T. Nálevka, M. Klas
Spolupráce: Ministerstvo dopravy
Stav projektu: Zpracování přehledu o současném stavu alternativních dopravních systémů ve světě
Garant projektu: O. Fábera, tel. 728 215 628
předseda, 2.1. 2008
Projekt SPVD - přednádražní prostory ČD
Projekt spolupráce SPVD s ČD - studie prodveditelnosti na vybrané přestupní uzly ČD/bus
Zapojení: O. Fábera a ????
Spolupráce: ČD a.s.
Stav projektu: Studie odevzdána - snaha o realizaci.
Garant projektu: O. Fábera, tel. 728 215 628
předseda, 20.4. 2010
Projekt SPVD - nové vlakové zastávky
Projekt spolupráce SPVD se Správou železniční dopravní cesty a obcemi na doplnění chybějících vlakových zastávek. Záměr běží od prosince 2007.
Zapojení: O. Fábera a ????
Spolupráce: Správa železniční dopravní cesty a.s.
Stav projektu: Probíhá.
Garant projektu: O. Fábera, tel. 728 215 628
předseda, 20.4. 2010
Projekt SPVD - návrh systému "Cyklotrans" v Plzeňském kraji
Projekt SPVD na zlepšení podmínek pro přepravu cykloturistů po Plzeňském kraji veřejnou dopravou a její efektivní doplnění zvláštními autobusovými cyklolinkami. Probíhá od jara 2007.
Zapojení: M. Klas, M. Janda, O. Fábera
Spolupráce: Radka Žáková - Plzeňsko na kole, M. Plochý (České dráhy)
Stav projektu: Krajskému radnímu pro dopravu odevzdána základní studie o současnosti a možném rozvoji služeb veřejné dopravy cykloturistům v Plz. kraji. V rámci svého zaměstnání u ČSAD a za spolupráce s obcemi, probíhá postupná realizace projektu.
Garant projektu: M. Klas, tel. 605 144 485
předseda, 20.4. 2010
Zapojení: M. Klas, M. Janda, O. Fábera
Spolupráce: Radka Žáková - Plzeňsko na kole, M. Plochý (České dráhy)
Stav projektu: Krajskému radnímu pro dopravu odevzdána základní studie o současnosti a možném rozvoji služeb veřejné dopravy cykloturistům v Plz. kraji. V rámci svého zaměstnání u ČSAD a za spolupráce s obcemi, probíhá postupná realizace projektu.
Garant projektu: M. Klas, tel. 605 144 485
předseda, 20.4. 2010
Projekt SPVD - partnerství lokálce Pňovany - Bezdružice
Spolupráce na zvelebování lokálky a zkvalitňování přepravních služeb. Pracovní brigády na zvelebování stanic a zpřístupnění technických památek na trati. Propagace lokálky a rozvoj jejího zapojení do cestovního ruchu v regionu. Tvorba webových stránek o trati. Projekt probíhá průběžně.
Zapojení: M. Klas, J. Šplíchal, P. Panský, O. Fábera
Spolupráce: Plzeňská dráha o.s.
Stav projektu: Dokončování webových stránek o lokálce, práce na propagačních materiálech, příprava na letní sezónu - brigády, mediální kampaně apod.
Garant projektu: M. Klas, tel. 605 144 485
předseda, 2.1. 2008
Zapojení: M. Klas, J. Šplíchal, P. Panský, O. Fábera
Spolupráce: Plzeňská dráha o.s.
Stav projektu: Dokončování webových stránek o lokálce, práce na propagačních materiálech, příprava na letní sezónu - brigády, mediální kampaně apod.
Garant projektu: M. Klas, tel. 605 144 485
předseda, 2.1. 2008
Vozidla a technika

Každý, kdo se zajímá o veřejnou dopravu, ať je to dopravní fanda, politik, úředník nebo projektant, chtě nechtě skončí u toho, že musí proniknout alespoň do základů dopravní techniky. Vozidla veřejné dopravy, jejich technická úroveň, komfort pro řidiče a cestující, design a řemeslné provedení, to vše je zrcadlem společenské úrovně daného národa, regionu či města. Jenom na území Evropské unie nalezneme obrovské rozdíly: zejména v německy mluvících zemích nacházíme většinou vzorně udržovaný vozový park, kde je vše do posledního detailu opečováváno. Jinde jsou však provozy, kde poměrně nová vozidla jezdí špinavá, řinčí uvolněné díly a celkově vypadají k pláči. Nalezneme provozy, kde dopravce údržbu omezil na užití kladiva a izolepy. Ale jsou i takové provozy, často ve vzdálenějších zemích na východě, kde se skromnými prostředky udržují desítky let staré vozy v překvapivě dobrém stavu. Jako u všech jiných lidských aktivit, i zde záleží na nás, ne jen na vnějších faktorech.
Internetových stránek o vozidlech je na celosvětové síti nepočítaně a jsou vyvedeny do nejpodrobnějších technických detailů s bohatými tabulkovými přílohami. Naším cílem není takovým stránkám konkurovat, my Vám chceme přinášet autorské články, zabývající se opomíjenými zajímavostmi, historickými souvislostmi a vývojem dopravních prostředků. Pokud se mezi Vámi, čtenáři, najde někdo, kdo by se v duchu filozofie našich stránek chtěl připojit, rádi uvítáme i jeho příspěvek.

Unikátní tramvajové vozy z roku 1895 dodnes dopravují návštěvníky na nejvyšší vrchol ostrova Man, více než šestset metrů vysoký Snaefell. K nouzovému brzdění slouží střední Fellova vodorovná kolejnice. Světově ojedinělý dopravní systém neodmyslitelně patří ke kulturnímu dědictví ostrova.
Foto M. Klas, 4. září 2008
Integrované dopravní systémy (IDS)
Postupný nárůst individuální dopravy a s ním spojené negativní jevy si začaly vynucovat výraznější podporu veřejné dopravy. Jednou z možností podpory je i zřízení integrovaného dopravního systému. V jeho rámci zajišťuje veřejnou dopravu více dopravců za stejných či podobných tarifních podmínek podle koordinovaných jízdních řádů. Tento model je výhodný i pro města a obce, protože jsou zde vlastně vyloučeny jednak konkurenční boje mezi dopravci (naddimenzování lukrativních přepravních směrů ve snaze pobrat co největší díl cestujících a diskriminace méně vytížených relací), ale hlavně se tím šetří finanční prostředky, které obce do veřejné dopravy vkládají - koordinované jízdní řády omezují souběhy a jednotlivé dopravní prostředky jsou tak účelněji vytěžovány.

Příměstský vlak Pražské integrované dopravy čeká na svůj odjezd na pražském Masarykově nádraží.
Foto Damir Holas (únor 2006)
Některé oblasti mají svoje integrované dopravní systémy již řadu let (Praha a okolí od roku 1992), jinde vznikly relativně nedávno a někde ještě nejsou uvedeny v život. Stejně jako můžeme sledovat různý přístup k městské dopravě ze strany vedení jednotlivých měst, liší se i jednotlivé IDS. Proto se jim na těchto stránkách trochu podíváme "na zoubek". Nepůjde nám pouze o popis systému, ale v některých případech se pokusíme i o úvahu nad problémem vybrané oblasti a snahu o jeho vyřešení.

Výřez z plánu IDS Jihomoravského kraje, který zahrnuje i MHD v Brně. IDS JMK využívá, jak je z plánku patrné, zónový systém, na rozdíl např. od PID, která má kruhová pásma kolem Prahy.
Výřez z plánu IDS JMK, který je na webu společnosti KORDIS

Zatímco cestující Pražské integrované dopravy či Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje vidí při prvním pohledu na vozidlo, že skutečně využívají integrovanou dopravu, Jihočeši na tom zdaleka tak dobře nejsou, alespoň ti, kteří jezdí s ČSAD Jihotrans. Schválně - najdete na obrázku označení, že daná linka je integrovaná? A myslíte, že byste ho na autobuse našli i ve skutečnosti při čekání na zastávce?
Foto Damir Holas (17. 2. 2007)
Další články...
Podkategorie
-
svet
Kategorie svet automaticky dodana pri importu clanku
- Počet článků:
- 173
-
cz
Kategorie cz automaticky dodana pri importu clanku
- Počet článků:
- 475
-
ids
Kategorie ids automaticky dodana pri importu clanku
- Počet článků:
- 5
-
ruzne
- Počet článků:
- 37
-
technika
Kategorie technika automaticky dodana pri importu clanku
- Počet článků:
- 20
-
fotogalerie
Kategorie fotogalerie automaticky dodana pri importu clanku
- Počet článků:
- 65
-
zeleznice
Kategorie zeleznice automaticky dodana pri importu clanku
- Počet článků:
- 21
-
banner
Kategorie banner automaticky dodana pri importu clanku
- Počet článků:
- 2
-
4webmasters
Kategorie 4webmasters automaticky dodana pri importu clanku
- Počet článků:
- 2
-
spvd
Kategorie spvd automaticky dodana pri importu clanku
- Počet článků:
- 3
-
Cyklo
- Počet článků:
- 4