Severojižní průtah versus Západní okruh - Materiály
- Dopis SPVD adresovaný zastupitelům města Plzně. (13. 5. 2005) Shrnujeme v něm výsledky aktualizované studie, která prokázala oprávněnost našich připomínek a návrhů.
- Scénář, který SPVD navrhuje jako kompromisní variantu k záměru města stavět přednostně Severojižní průtah městem. (11. 3. 2005) Na tomto scénáři trváme i nadále.
- Usnesení Zastupitelstva městského obvodu Plzeň 3, které nesouhlasí s čtyřproudým Průtahem. (22. 2. 2005)
- Dopis od skupiny architektů a urbanistů Zapálení adresovaný Radě města Plzně. (21. 2. 2005)
- Dopis SPVD adresovaný zastupitelům města Plzně. (1. 2. 2005) Poukazujeme v něm na chyby a zavádějící způsob nakládání s fakty ve studii porovnávající 4 scénáře výstavby nových silnic v Plzni.
- Připomínky SPVD ke studii EIA, která posuzovala doprady Průtahu na životní prostředí. (15. 4. 2002)

Leták informující o městem připravované stavbě Severojižního průtahu.
(leden 2005)


Vyjádření Ministerstva pro životní prostředí - žádost o doplnění EIA.


Dopis od skupiny architektů a urbanistů Zapálení adresovaný Radě města Plzně.
Skupina Zapálení (21. 2. 2005)

Srovnání intenzit dopravy podle scénářů 1-4 pro časové období 2006 - 2030. Po navrženém průtahu, a tedy i středem Severního Předměstí a centrem města má jezdit až 38 tisíc aut denně. To je zátěž větší než na dálnici D5.
Zdroj Studie Návrh postupu rozvoje silniční sítě na území města Plzně (leden 2005)

Srovnání intenzit dopravy v alternativních scénářích 5 a 6. Variantu 6 navrhla SPVD. Ze statistik je patrné, že podle našeho návrhu by na Karlovarské třídě mezi Studentskou a Lidickou (tedy v zástavbě) mělo ubýt 15 tisíc aut denně oproti variantě se stavbou Průtahu. Zajímavé je porovnání i dalších úseků. Dále je také patrné, že prioritní výstavba Západního okruhu nepřitíží Studentské třídě, jak mají obavy někteří zastupitelé ÚMO1 (srovnej 13,4 a 13,8 tisíc aut denně v obou variantách).
Zdroj Aktualizace studie Návrh postupu rozvoje silniční sítě na území města Plzně (květen 2005)

Srovnání postupu výstavby komunikací podle scénářů 5 a 6. Scénář 6 odpovídá návrhu SPVD a preferuje výstavbu okruhů, protinávrh - scénář 5 - preferuje výstavbu Severojižního průtahu.
Zdroj Aktualizace studie Návrh postupu rozvoje silniční sítě na území města Plzně (květen 2005)