Den otevřených dveří v Řečkovicích

23. 4. 2005

Nejstarší vystavené autobusy - Praga RND z roku 1949 a Škoda 706 RO z roku 1948
Nejstarší vystavené autobusy - Praga RND z roku 1949 a Škoda 706 RO z roku 1948.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
V sobotu 23. dubna 2005 se konal den otevřených dveří v areálu bývalých kasáren v Brně - Řečkovicích, který slouží jako depozitář historických silničních vozidel MHD ze sbírek Technického muzea v Brně.
Trolejbus Tatra 400/III z roku 1953
Trolejbus Tatra 400/III z roku 1953.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Trolejbusy zleva Škoda 6Tr z r. 1950 a 7Tr z r. 1954
Trolejbusy zleva Škoda 6Tr z r. 1950 a 7Tr z r. 1954.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Areál kasáren byl veřejnosti přístupný v době od 9 do 17 hodin. Návštěvníci se k němu mohli dostat buď autobusem linky 41, jehož zastávka Žilkova se nachází přímo před vstupem do areálu, nebo dojít pěšky z konečné tramvajové linky 1 Řečkovice.
Škoda 7Tr z r. 1954 a 8 Tr z r. 1958
Škoda 7Tr z r. 1954 a 8 Tr z r. 1958.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Prototyp trolejbusu Tatra T 401 z r. 1959 a vlek přívěsu Karosa B 40 z téhož roku
Prototyp trolejbusu Tatra T 401 z r. 1959 a vlek přívěsu Karosa B 40 z téhož roku.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
V areálu kasáren byly vystaveny historické autobusy, trolejbusy a jejich vleky v různém stadiu renovace, od vraků až po vzorně rekonstruované vozy. Některá z těchto vozidel jsou veřejnosti známa z různých akcí nejen v Brně, jiná naopak běžně vystavována nejsou.
Vrak Ikarusu 630 ze 60. let vedle Škody 706 RTO MTZ z roku 1967
Vrak Ikarusu 630 ze 60. let vedle Škody 706 RTO MTZ z roku 1967.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Zleva přívěs Jelcz PO1E, trolejbus Škoda 9Tr z r. 1971 a montážní automobily Praga S5T z r. 1968 a Škoda 706 RTS z téhož roku
Zleva přívěs Jelcz PO1E, trolejbus Škoda 9Tr z r. 1971 a montážní automobily Praga S5T z r. 1968 a Škoda 706 RTS z téhož roku.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Celkem byla v areálu kasáren vystavena tato historická vozidla (seřazena přibližně od nejstarších po nejnovější):
1Autobus Praga RND, r. v. 1949, Dopravní podnik města Brna ev. č. 53
2Autobus Škoda 706 RO, r. v. 1948, Dopravní podnik města Jihlavy ev. č. 22
3Trolejbus Tatra T 400/III, r. v. 1953, Dopravní podnik Ostrava ev. č. 19
4Trolejbus Škoda 6Tr, r. v. 1950, Dopravní podnik města Brna ev. č. 135
5Trolejbus Škoda 7Tr, r. v. 1954, Dopravní podnik města Brna ev. č. 31
6Trolejbus Škoda 8Tr, r. v. 1958, Dopravní podnik Bratislava ev. č. 141
7Trolejbus Tatra T 401, r. v. 1959, DP hl. m. Prahy ev. č. 461
8Přívěs Karosa B 40, r. v. 1959, DP města Jablonec nad Nisou ev. č. 48
9Autobus Ikarus 630, 60. léta
10Autobus Škoda 706 RTO MTZ, r. v. 1967, DP města Brna ev. č. 202
11Přívěs Jelcz PO1E, r. v. 1972
12Trolejbus Škoda 9Tr, r. v. 1971, DP města Brna ev. č. 3076
13Montážní automobil Praga S5T, r. v. 1968, Škoda Ostrov
14Montážní automobil Škoda 706 RTS, r. v. 1968, DP města Brna ev. č. 5003
15Trolejbus Škoda T 11, r. v. 1967, DP města Plzně ev. č. 248
16Autobus Karosa ŠL 11, r. v. 1971, ČSAD
17Autobus Karosa ŠM 11, r. v. 1980, DP města Brna ev. č. 284
18Autobus Ikarus 280.08, 80. léta, DP města Brna ev. č. 2090
19Trolejbus Škoda Sanos, r. v. 1982, DP města Gottwaldova ev. č. 301
20Trolejbus Škoda 14Tr01, r. v. 1983, DP města Brna ev. č. 3173
21Autobus Karosa B 831 AB-M3, r. v. 1988, Karosa ev. č. B2-U
22Autobus Karosa B 732, 80. léta, DP města Brna ev. č. 7216
23Autobus Karosa B 732 Lego Bus, 90. léta
Trolejbus Škoda T11 z roku 1967 byl neúspěšným pokusem o unifikaci trolejbusů 
s autobusy Karosa ŠM 11
Trolejbus Škoda T11 z roku 1967 byl neúspěšným pokusem o unifikaci trolejbusů s autobusy Karosa ŠM 11.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Torzo Karosy ŠL 11 z roku 1971 a provozní Karosa ŠM 11 z roku 1980
Torzo Karosy ŠL 11 z roku 1971 a provozní Karosa ŠM 11 z roku 1980.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Všechny vozy byly vystaveny vedle sebe pod širým nebem, a to přibližně od nejnovějších u vchodu po nejstarší nejdále od vchodu. Pouze kloubový Ikarus 280.08, rozpojený na dvě části, byl vystaven v hale. Některé vozy byly otevřeny a bylo možno nahlédnout dovnitř.
Celkový pohled na výstavu v areálu kasáren od vchodu. První vozy zprava jsou 
Karosa B 831 z r. 1988, B 732 z 80. let a Škoda 14Tr01 z r. 1983
Celkový pohled na výstavu v areálu kasáren od vchodu. První vozy zprava jsou Karosa B 831 z r. 1988, B 732 z 80. let a Škoda 14Tr01 z r. 1983.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Na dvě části rozložený Ikarus 280.08 z 80. let. Jako jediný exemplář byl 
vystaven v hale
Na dvě části rozložený Ikarus 280.08 z 80. let. Jako jediný exemplář byl vystaven v hale.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Autobusy Praga RND, Škoda 706 RTO MTZ, Karosa ŠM 11 a Karosa B 732 Lego Bus také vozily cestující, a to zdarma na mimořádné okružní lince, vedené v trase Žilkova - Řečkovice - Medlánky - Hudcova - žitná - Palackého nám. - Maříkova - Ivanovice - Žilkova. Provoz na této lince byl zajišťován v intervalu 30 minut.
Akce se setkala s poměrně velkým ohlasem ze strany veřejnosti. K tomu, že se zdařila, přispělo i krásné počasí.
Kloubový trolejbus Škoda Sanos z r. 1982 stál nejblíže ke vchodu
Kloubový trolejbus Škoda Sanos z r. 1982 stál nejblíže ke vchodu.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Neobvyklý prototyp  z 90. let označený jako Karosa B 732 Lego Bus
Neobvyklý prototyp z 90. let označený jako Karosa B 732 Lego Bus.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005

Vánoční trolejbus 2022

NEJHEZČÍ VÁNOČNÍ TROLEJBUS 2022

  

Třetí ročník ankety o nejhezčí Vánoční trolejbus zná své vítěze.

Kompletní výsledky

  

vanoce20