Den otevřených dveří v Řečkovicích
23. 4. 2005

Nejstarší vystavené autobusy - Praga RND z roku 1949 a Škoda 706 RO z roku 1948.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
V sobotu 23. dubna 2005 se konal den otevřených dveří v areálu bývalých kasáren v Brně - Řečkovicích, který
slouží jako depozitář historických silničních vozidel MHD ze sbírek Technického muzea v Brně.

Trolejbus Tatra 400/III z roku 1953.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005

Trolejbusy zleva Škoda 6Tr z r. 1950 a 7Tr z r. 1954.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Areál kasáren byl veřejnosti přístupný v době od 9 do 17 hodin. Návštěvníci se k němu mohli dostat buď autobusem
linky 41, jehož zastávka Žilkova se nachází přímo před vstupem do areálu, nebo dojít pěšky z konečné tramvajové
linky 1 Řečkovice.

Škoda 7Tr z r. 1954 a 8 Tr z r. 1958.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005

Prototyp trolejbusu Tatra T 401 z r. 1959 a vlek přívěsu Karosa B 40 z téhož roku.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
V areálu kasáren byly vystaveny historické autobusy, trolejbusy a jejich vleky v různém stadiu renovace, od vraků
až po vzorně rekonstruované vozy. Některá z těchto vozidel jsou veřejnosti známa z různých akcí nejen v Brně,
jiná naopak běžně vystavována nejsou.

Vrak Ikarusu 630 ze 60. let vedle Škody 706 RTO MTZ z roku 1967.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005

Zleva přívěs Jelcz PO1E, trolejbus Škoda 9Tr z r. 1971 a montážní automobily Praga S5T z r. 1968 a Škoda 706 RTS z téhož roku.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Celkem byla v areálu kasáren vystavena tato historická vozidla (seřazena přibližně od nejstarších po
nejnovější):
1 | Autobus Praga RND, r. v. 1949, Dopravní podnik města Brna ev. č. 53 |
2 | Autobus Škoda 706 RO, r. v. 1948, Dopravní podnik města Jihlavy ev. č. 22 |
3 | Trolejbus Tatra T 400/III, r. v. 1953, Dopravní podnik Ostrava ev. č. 19 |
4 | Trolejbus Škoda 6Tr, r. v. 1950, Dopravní podnik města Brna ev. č. 135 |
5 | Trolejbus Škoda 7Tr, r. v. 1954, Dopravní podnik města Brna ev. č. 31 |
6 | Trolejbus Škoda 8Tr, r. v. 1958, Dopravní podnik Bratislava ev. č. 141 |
7 | Trolejbus Tatra T 401, r. v. 1959, DP hl. m. Prahy ev. č. 461 |
8 | Přívěs Karosa B 40, r. v. 1959, DP města Jablonec nad Nisou ev. č. 48 |
9 | Autobus Ikarus 630, 60. léta |
10 | Autobus Škoda 706 RTO MTZ, r. v. 1967, DP města Brna ev. č. 202 |
11 | Přívěs Jelcz PO1E, r. v. 1972 |
12 | Trolejbus Škoda 9Tr, r. v. 1971, DP města Brna ev. č. 3076 |
13 | Montážní automobil Praga S5T, r. v. 1968, Škoda Ostrov |
14 | Montážní automobil Škoda 706 RTS, r. v. 1968, DP města Brna ev. č. 5003 |
15 | Trolejbus Škoda T 11, r. v. 1967, DP města Plzně ev. č. 248 |
16 | Autobus Karosa ŠL 11, r. v. 1971, ČSAD |
17 | Autobus Karosa ŠM 11, r. v. 1980, DP města Brna ev. č. 284 |
18 | Autobus Ikarus 280.08, 80. léta, DP města Brna ev. č. 2090 |
19 | Trolejbus Škoda Sanos, r. v. 1982, DP města Gottwaldova ev. č. 301 |
20 | Trolejbus Škoda 14Tr01, r. v. 1983, DP města Brna ev. č. 3173 |
21 | Autobus Karosa B 831 AB-M3, r. v. 1988, Karosa ev. č. B2-U |
22 | Autobus Karosa B 732, 80. léta, DP města Brna ev. č. 7216 |
23 | Autobus Karosa B 732 Lego Bus, 90. léta |

Trolejbus Škoda T11 z roku 1967 byl neúspěšným pokusem o unifikaci trolejbusů s autobusy Karosa ŠM 11.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005

Torzo Karosy ŠL 11 z roku 1971 a provozní Karosa ŠM 11 z roku 1980.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Všechny vozy byly vystaveny vedle sebe pod širým nebem, a to přibližně od nejnovějších u vchodu po nejstarší
nejdále od vchodu. Pouze kloubový Ikarus 280.08, rozpojený na dvě části, byl vystaven v hale. Některé vozy byly
otevřeny a bylo možno nahlédnout dovnitř.

Celkový pohled na výstavu v areálu kasáren od vchodu. První vozy zprava jsou
Karosa B 831 z r. 1988, B 732 z 80. let a Škoda 14Tr01 z r. 1983.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005

Na dvě části rozložený Ikarus 280.08 z 80. let. Jako jediný exemplář byl vystaven v hale.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005
Autobusy Praga RND, Škoda 706 RTO MTZ, Karosa ŠM 11 a Karosa B 732 Lego Bus také vozily cestující, a to zdarma
na mimořádné okružní lince, vedené v trase Žilkova - Řečkovice - Medlánky - Hudcova - žitná - Palackého nám. -
Maříkova - Ivanovice - Žilkova. Provoz na této lince byl zajišťován v intervalu 30 minut.
Akce se setkala s poměrně velkým ohlasem ze strany veřejnosti. K tomu, že se zdařila, přispělo i krásné počasí.
Akce se setkala s poměrně velkým ohlasem ze strany veřejnosti. K tomu, že se zdařila, přispělo i krásné počasí.

Kloubový trolejbus Škoda Sanos z r. 1982 stál nejblíže ke vchodu.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005

Neobvyklý prototyp z 90. let označený jako Karosa B 732 Lego Bus.
Foto Lukáš Vrobel, 23. dubna 2005