!-- -->
Víkend s historickými trolejbusy
a den otevřených dveří Škoda Holding
23. a 24. září 2006
Přestupní zastávka zvláštních linek CAN, Tylova zleva s autobusem Karosa ŠD 11 PS 86-61, Škoda 706 RTO CAR PS 82-73, trolejbusem Škoda 17Tr ev. č. 3901 a trolejbusem Škoda 21TrACI na pravidelné lince 11.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Autobusy zleva Škoda 706 RTO LUX PS 83-23 a Karosa ŠL 11 PM 84-67 (s ev. č. vyřazeného plzeňského vozu 282) u zastávky CAN, Tylova.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Trolejbus Škoda 6Tr ev. č. 135 a za ním Karosa ŠL 11 PM 84-67 (282) na lince D1 v zastávce Průmyslová u areálu Škoda Electric.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Trolejbus Škoda 17Tr ev. č. 3901 na lince D1 v zastávce Průmyslová.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Trolejbus Škoda T11 ev. č. 248 na lince D2 u zastávky Hlavní nádraží ČD, Americká.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
V sobotu 23. září a neděli 24. září 2006 se konal v Plzni u příležitosti výročí 70 let výroby trolejbusů Škoda a 65 let provozu trolejbusů v tomto městě víkend s historickými trolejbusy a den otevřených dveří společnosti Škoda Holding. Akce byla organizována Společností pro veřejnou dopravu, Plzeňskými městskými dopravními podniky, společností Škoda Holding, statutárním městem Plzní a dalšími institucemi.
V sobotu byly v provozu tři zvláštní linky D1, D2 a D3 obsluhované historickými autobusy a trolejbusy. Linky D1 a D2 jezdily cca od 8.30 do 15.30 hodin, linka D3 cca od 8.30 do 16.30 hodin. Linkové vedení bylo následující:
D1 |
CAN, Tylova (Škoda 1. brána) - U Práce, Americká - Mrakodrap - Zimní stadion - Doudlevce ETZ - Průmyslová (zpět) - Tyršův most (zpět) - Průmyslová (Škoda Electric) Oficiálně byla linka vedena jako polookružní, v zastávce Průmyslová směr Tyršův most však vozy čerpaly přestávku.
|
D2 |
CAN, Tylova (Škoda 1. brána) - U Práce, Americká - Mrakodrap - Hl. nádr. ČD, Americká - Gambrinus - Stavební stroje - IV. poliklinika - Doubravka, Zábělská Oficiálně byla linka vedena jako polookružní, v obratišti Doubravka, Zábělská však vozy čerpaly přestávku.
|
D3 |
Polookružní provoz, jen v uvedeném směru: Nám. Republiky - Hl. nádr. ČD - Mrakodrap - U Práce, Tylova - CAN, Tylova (Škoda 1. brána) - U Práce, Americká - Mrakodrap - Hl. nádr. ČD - Nám. Republiky
|
Škoda 17Tr ev. č. 3901 na lince D1 v zastávce Mrakodrap.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Škoda 706 RTO PS 82-73 na lince D3 v zastávce CAN, Tylova.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Škoda 706 RTO CAR V 2843 na konečné Doubravka, Zábělská.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Škoda T11 ev. č. 248 na konečné linky D2 CAN, Tylova.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Trolejbusy Škoda 24Tr pro Mariánské Lázně v areálu Škoda Electric.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Linka D1 byla v provozu v intervalu většinou 50 minut, linka D2 v intervalu převážně 80 minut a linka D3 pravidelně po 60 minutách. Přeprava na všech linkách byla zdarma.
Na jedno pořadí linky D1 byl nasazován trolejbus Škoda 17Tr ev. č. 3901 (r. v. 1989) Muzea Škoda Electric (ex DP Ostrava), druhé mělo být obsluhováno trolejbusem Škoda 6Tr ev. č. 135 (r. v. 1949) Technického muzea Brno (ex DP Plzeň). Tento nejstarší provozní trolejbus v ČR však nestačil zájmu cestujících a již z nástupní zastávky odjížděl plně obsazen (na příkaz majitele do něj bylo vpouštěno pouze 35 cestujících k sezení a několik k stání). Proto již nestavěl v nácestných zastávkách a ty obsluhoval za ním jedoucí autobus Karosa ŠL 11 PM 84-67 (r. v. 1980) občanského sdružení Škoda - Bus klub Plzeň (ex Sbor požární ochrany Plzeň - město, ev. č. použito z vyřazeného vozu DP Plzeň).
Na linku D2 byl nasazen trolejbus Škoda T11 ev. č. 248 (r. v. 1967) Technického muzea Brno (ex DP Plzeň). Linku D3 obsluhoval autobus Škoda 706 RTO CAR PS 82-73 (r. v. 1960) ČSAD autobusy Plzeň.
Další historické autobusy byly odstaveny v zastávce CAN, Tylova, nebo postupně i na jiných místech konání akce. Celkem se účastnila následující vozidla:
Č. | Typ | Ev. č. | SPZ / RZ | R. v. | Ex dopravce | Současný majitel |
TROLEJBUSY |
1 |
Škoda 6Tr |
135 |
- |
1949 |
DP Plzeň |
Technické muzeum Brno |
2 |
Škoda T11 |
248 |
- |
1967 |
DP Plzeň |
Technické muzeum Brno |
3 |
Škoda 17Tr |
3901 |
- |
1989 |
DP Ostrava |
Muzeum Škoda Electric |
AUTOBUSY |
4 |
Škoda 706 RTO CAR |
- |
PS 82-73 |
1960 |
- |
ČSAD autobusy Plzeň |
5 |
Škoda 706 RTO CAR |
- |
V 2843 |
? |
? |
soukr. osoba |
6 |
Škoda 706 RTO LUX |
- |
PS 83-23 |
1961 |
ČSAD Plzeň (Klatovy) |
Škoda - BUS klub Plzeň |
7 |
Karosa ŠL 11 |
"282" |
PM 84-67 |
1980 |
Sbor požární ochrany Plzeň - město (ev. č. vyřazeného autobusu DP Plzeň) |
Škoda - BUS klub Plzeň |
8 |
Karosa ŠD 11 |
- |
PS 86-61 |
1979 |
ROH ČKD Praha |
Škoda - BUS klub Plzeň |
Trolejbusy Škoda 24Tr a 25Tr pro Mariánské Lázně, Jihlavu a Ústí nad Labem v areálu Škoda Electric.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Škoda 25Tr pro Ústí nad Labem, kde bude jezdit pod evidenčním číslem 206, v areálu Škoda Electric.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Trolejbusy Škoda 24Tr pro Plzeň v hale Škoda Electric.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Škoda 25Tr pro Ústí nad Labem, kde bude jezdit pod číslem 210.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
SOR B 9.5 Plzeňských městských dopravních podniků ev. č. 480 (r. v. 2002) zajišťující dopravu do areálu Škoda Transportation.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
V sobotu od 9.00 do 15.00 byly zpřístupněny objekty společnosti ŠKODA HOLDING a.s., konkrétně od 1. brány (u zastávky CAN, Tylova) firmy Škoda Transportation s.r.o. a Muzea Škoda (v Korandově ulici) a od zastávky Průmyslová firmy Škoda Electric s.r.o. a Škoda Power a.s. Prohlídky objektů byly možné volně. Doprava do areálu Škoda Transportation byla od 1. brány zajištěna autobusy SOR B 9.5 Plzeňských městských dopravních podniků, pěší přístup nebyl možný. Návštěvníci se tedy výrobní halou pohybovali sice bez průvodce, ale ve skupinách daných příjezdy autobusů.
V sobotu večer proběhla jízda trolejbusem Škoda 6Tr v trase Mrakodrap - Černice - Mrakodrap s odjezdem od Mrakodrapu ve 22 hodin, která již byla placená.
Čelní a vložený vůz modernizované soupravy metra 81-71M a prototypový čelní vůz 6Mt na zkušební trati ve Škodě Transportation.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Rozestavěná tramvaj Škoda 06T pro italské město Cagliari v hale Škoda Transportation.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Čelní články budoucích vozů Škoda 14T pro Prahu.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Dva z pěti článků tramvaje 14T pro Prahu.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Stavba tramvají 06T pro Cagliari.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
V neděli byly v provozu cca od 10.00 do 16.30 hodin dvě zvláštní trolejbusové linky A a B, na které byly nasazeny trolejbusy Škoda 6tr a T11. Jízdenky bylo možno stejně jako na sobotní večerní jízdu zakoupit v sobotu ve stánku Společnosti pro veřejnou dopravu u 1. brány Škoda nebo ve vozech u průvodčího. Jízdné činilo 20,- Kč, pro děti do 15 let 10,- Kč. Linky byly vedeny v následujících trasách:
A |
Polookružní provoz, jen v uvedeném směru: Mrakodrap - Fakultní nemocnice Bory - Bory, Heyrovského - Tyršův most - Průmyslová - Zimní stadion - Hl. nádr. ČD, Americká - Stavební stroje - Doubravka, Zábělská - Stavební stroje - Hl. nádr. ČD, Americká - Mrakodrap
|
B |
Polookružní provoz, jen v uvedeném směru: Mrakodrap - CAN, Tylova - Zátiší, Línská - CAN, Tylova - Mrakodrap - Hl. nádr. ČD, Americká - Božkov - Hl. nádr. ČD, Americká - Mrakodrap
|
Účast návštěvníků akce byla velmi vysoká a jejich hodnocení (snad až na oprávněné připomínky k organizaci v areálech Škoda Holding) převážně kladné. Akci přálo i teplé a slunečné počasí.
Neobvyklé setkání produktů Škoda Transportation určených pro Prahu - čelní článek tramvaje 14T a čelní vůz modernizované soupravy metra 81-71M.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Modernizace vozů pražského metra 81-71 na typ 81-71M.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Modernizace vozů pražského metra 81-71 na typ 81-71M.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Modernizace vozů pražského metra 81-71 na typ 81-71M.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006
Parní lokomotiva 471.111 (r. v. 1947) před halou Škoda Transportation.
Foto Lukáš Vrobel, 23. září 2006