Chomutov - Solaris Trollino 12AC
Trolejbus Solaris Trollino 12AC zavítal při svém předváděcím
"turné" po českých provozech také do Chomutova a Jirkova. Předváděcí
jízdy byly naplánovány na dny 18 a 19. dubna 2003. Vozidlo bylo do vozovny
Dopravního podniku Chomutov-Jirkov přivezeno o den dříve, tedy ve čtvrtek
17. dubna z Teplic, kde ten den do cca 15-ti hod jezdilo na linkách. Bylo přitaženo
za montážním vozem Liaz Dopravního podniku Ostrava krátce po 16. hodině.
Po příjezdu byly provedeny úpravy související se změnou napětí
trolejbusové sítě - v síti DPCHJ a.s. 750 V. Trollino poté vyjelo na zkušební
jízdu z vozovny na smyčku Písečná a po krátké pauze zpět.

Trollino při zkušebníjízdě po přenastavení údajů na 750 V.
Foto Jaroslav Rak (17. 4. 2003)
Následující den ráno byl trolejbus od 8. hodiny nasazen do běžného
provozu, během kterého vystřídal všechny trolejbusové linky, tedy se
objevil na všech tratích a smyčkách trolejbusové sítě. Při poslední jízdě,
jež byla na lince 31: Vodní - Jirkov AN, došlo na Trollinu k poruše. Tato
porucha byla způsobena přepětím v síti - vzhledem k tomu, že k ní došlo
v době odpoledního sedla při průjezdu centrem Chomutova na Palackého ulici,
kde v té době nebyl jiný trolejbus a poměrně blízko měnírně, překračovalo
napětí v síti vysoko hodnotu 800 V. Trolejbusy byl přetažen zpět do
vozovny na Písečné ulici a bylo bohužel rozhodnuto o jeho přepravě a
odstranění závady až v Pardubicích. V sobotu tedy bylo v dopoledních hodinách
naloženo na nákladovém nádraží na vagón a vydalo se po železnici na
cestu do Pardubic.

Během pravidelného provozu - zde zastávka Zahradní, TIP.
Foto Jaroslav Rak (18. 4. 2003)
Předváděcí jízdy bych i přes zmíněnou poruchu
hodnotil velmi kladně. Ostravští řidiči předváděli v plné míře jízdní
vlastnosti Trollina a tím i výhody trolejbusové dopravy oproti autobusové -
tedy vyšší akceleraci, plynulost jízdy a jízdu do stoupání. Také se tím
ukázalo, že stav zdejšího trolejového vedení je dobrý, a umožňuje tyto
výhody trolejbusů plně využít, což zde v poslední době nebývá zvykem,
neboť rychlost a plynulost trolejbusové dopravy je zde poměrně nelogicky
omezena značným počtem omezení rychlosti na vedení.

Během pravidelného provozu - zde zastávka Zahradní, TIP.
Foto Jaroslav Rak (18. 4. 2003)

Stažením sběračů, byl umožněn průjezd ostatním trolejbusům.
Foto Jaroslav Rak (18. 4. 2003)

Porouchané Trollino právě předjíždí místní vůz e.č.021.
Foto Jaroslav Rak (18. 4. 2003)

Již zapřažený trolejbus čeká na odvoz do vozovny
Foto Tomáš Zavadil (18. 4. 2003)