Tyto stránky provozuje občanské sdružení Společnost pro veřejnou dopravu a jsou věnovány našemu kamarádovi Jiřímu Hertlovi (1960 - 2002), spoluzakladateli sdružení i jeho internetových stránek.

plzen

Rok 2011

 

IMG 5770

Tramvaj Pragoimex Vario LFR.S při výluce v roce 2012.
Martin Fencl

 

Na začátku roku dorazily poslední (zatím) Sory NB12 (ev.č. 538 až 540) a také dva Solarisy Urbino 15 (536 a 537). Rovněž dostal DP také několik kloubových trolejbusů 27 Tr, které pomalu vytlačují z ulic Škody 15 Tr. Jejich evideční čísla se pohybují od čísla 535 do 539. Během roku také přišly všechny čtyři Škody 26 Tr s čísly 531 - 534.

 

I mezi tramvajemi došlo k přírůstkům. V roce 2011 přišly poprvé vozy Pragoimex VarioLFR.S (333 - 335 a 338 - 341) a dva vozy  Pragoimex VarioLF+ (336 a 337).

 

Přes léto byla zavřená tramvajová trať na Košutku, dále probíhaly další opravy linek 1 a 2. Z toho důvodu si plzeňský DP musel půjčit řidiče z ostatních měst, například z Opavy, Pardubic nebo Karlových Var.

 

Od září funguje nová linka 27, která jezdí po trase Mrakodrap - Sady Pětatřicátníků - Lékařská fakulta, Karlovarská - Nemocnice Primaved - Úněšovská, Globus - Košutka, Krašovská.

Rok 2010

 

V roce 2010 byly do PMDP poprvé dodány kloubové trolejbusy Škoda 27 Tr s karoserií Solaris, které nahrazují Škody 15 Tr. Jejich evidenční čísla jsou 525-530. Ke konci roku 2010 přišla do Plzně nová řada značky Sor, nízkopodlažní typ NB12. První čtyři typy byly dodány v prosinci 2010, zbylé tři byly zařazeny do provozu v únoru 2011.

 

IMG 5136

Sor NB12 ev.č. 540 v zastávce Bory.
Martin Fencl

 

Z tramvají přibyly do vozového parku Pragoimexy T3R.PLF evidenčních čísel 330 až 332. Jde o rekonstruované legendární "vany" - ČKD Tatra T3.

 

Co se týče linkového vedení, změn bylo poměrně hodně. Proto uvedu jen ty nejvýraznější, které vstoupily v platnost 28. 8. 2010:

Linka 10 - nově po trase (Černice) - Čechurov, rozcestí - nám. M. Horákové - U trati - Mrakodrap - CAN, Husova (- Skvrňany, Škoda VII. b.); linka v provozu pouze v pracovních dnech.

Linka 14 - prodloužena z Prokopovy a Goethovy ulice k Hlavnímu nádraží, provoz opět pouze v pracovní dny.

Linka 15 - linka prodloužena nově z Tylovy ulice přes Koperníkovu, Borskou a Folmavskou na Borská Pole (BP, Teslova), přičemž část spojů končí v zastávce Nová Hospoda.
Linka 17 - nově po trase Doubravka, Zábělská - Hl. nádr. ČD, Americká - U práce, Americká - Koperníkova - Borská - Folmavská - Nová Hospoda. Linka jezdí v pracovní dny a v sobotu ráno.

Linka 18 - nově po trase CAN, Husova - Koperníkova - Jižní Předměstí, Borská - Folmavská - Borská Pole, Teslova. Linka jezdí pouze v pracovní dny a v sobotu ráno.

 

Linka 20 - nově po trase Zruč-Senec - Bílá Hora - Roudná - Nám. Republiky, Dřevěná - Mrakodrap.
Linka 21 - nový úsek od zastávky Bory jede linka přes Obchodní a Univerzitní ulice do zastávky Obchodní, Rondel.

Linka 22 - nově po trase Koterov - nám. M. Horákové - Doudlevce ETZ - Škoda VIII. brána.

Linka 24 - nový úsek od zastávky ZČU, kde jede Folmavskou ulicí a dále na Skvrňany.

Linka 25 - nová linka po trase Vinice - Lék. fakulta, Karlovarská - FN, Lochotín. Linka jezdí v pracovní dny.

Linka 26 - zrušeno zajíždění do zastávky Škoda, VIII. brána.
Linka 28 - nově po trase CAN, Husova - Doubravka, Zábělská - Bukovec, Papírna.

Linka 29 - nová linka po trase Doubravka, Zábělská - Borská Pole, Teslova, kde posiluje provoz linky 30.

Linka 33 - nově po trase Muzeum - Rondel - FN, Lochotín - Košutka, Krašovská.

Linka 34 - nově linka staví v zastávkách Hl. nádr. ČD, Americká a Mrakodrap a Rondel.
Linka 35 - linka nově jezdí Hl. nádr. ČD, U Ježíška - Mrakodrap - CAN, Husova a dále pokračuje přes Radčice, kde se větví na spoje jedoucí do Malesic nebo Křimic.

Linka 39 byla zrušena.

Linka 41 - nově linka od CAN, Husova jezdí ve vybrané časy do Křimic.

Linka 49 byla zrušena.

Linka 56 - nová linka po trase Vinice - CAN, Husova - Křimice, Chebská - Vochov - Kozolupy a Město Touškov. Linka jezdí pouze v pracovních dnech.

Události z provozu

Rok 2012

IMG 4734

Z Plzně pomalu mizí kloubové trolejbusy Škoda 15 Tr M, zde na lince 16 v zastávce Hl. nádr. ČD, Americká
Martin Fencl

 

Od prvního ledna 2012 byla provedena rošáda linek 10 a 13 na žádost ÚMO Černice. Linka 10 byla zkrácena o úsek Mrakodrap - CAN, Husova a nově jezdí v úseku Čechurov, rozcestí - Goethova - Hl. nádr. ČD, Americká - Čechurov, rozcestí, přičemž ve špičce zajíždí do zastávky Černice. Z tohoto důvodu však došlo k značnému přetížení točny v Černicích, proto některé spoje linky 13 byly prodlouženy do zastávky Černice, K Cihelnám. Ke změnám došlo i v autobusových linkách: od ledna 2012 dochází ke zkrácení linky 21 do trasy Bory - Litice, pouze ranní školní spoj z Litic pokračuje z Borů až do zastávky Šimerova. Náhradou vzniká nová linka 36 zajišťující provoz dělnických spojů Bory - Obchodní, rondel a školních spojů Šimerova - Bory - Obchodní, rondel - Nová Hospoda. Důvodem této změny bylo malé využití spojů linky 21 v úseku z Borů na Novou Hospodu a intanzivní nátlak obyvatel Nové Hospody na obnovení přímých školních spojů na Bory, o něž v září 2010 přišli a uvedené spojení tak bylo uskutečnitelné jen s přestupem.

 

 

Od 1.1. nastalo po 8 lidech zdražení jízdného. Jednotlivé jízdné stojí nyní místo 12 korun 18 Kč, při zakoupení v Cardmanech klesne cena na 16 Kč. Zdražení postihlo i předplatné. Zároveň od 1.1. ve městě nejsou v provozu automaty na jízdenky.

 

Na začátku roku 2012 bylo dodáno posledních pět Škod 27 Tr (ev.č. 540-544), přišly také tramvaje Pragoimex VarioLFR.S ev. č. 342 - 345.

 

Od 29. března probíhala oprava železničního mostu v Prokopově ulici. Následkem toho jezdily linky 10,13 a 14 odklonem přes Most Milénia a Mikulášskou ulicí. Linka 10 tedy jezdila trasu (Černice) - Čechurov, rozcestí - U trati - Mikulášská - Hl. nádr. ČD, Americká - Goethova - Anglické nábřeží - Hl. nádr. ČD, U Ježíška - U trati - Čechurov, rozcestí - (Černice). Linka 13 jezdila od zastávky U trati přes zastávky Mikulášská, Hl. nádr. ČD, Šumavská ve směru Doubravka a ve směru do Černic staví v zastávce U prazdroje a Hl. nádr. ČD, U Ježíška a U trati. Linka 14 točila mezi zastávkami U trati stejné kolečko jako linka 10. V průběhu výluky byla také změněna trasy linky 35, kdy místo konečné stanice Hl. nádr. ČD, U Ježíška stavěla zhruba měsíc v zastávce Hl. nádr. ČD, Šumavská. Od 1.7. jezdí spoje zpětně po svých trasách.

 

Od 1.4.2012 došlo ke změně tarifních zón. Dosud existovaly dvě zóny - vnitřní a vnější. Všechny linky MHD patřily do vnitřní části, ať už jezdily například do Třemošné nebo Tlučné, tedy do obcí ležící "daleko" od Plzně. Paradoxem bylo, že při cestě autobusem ČSAD potřebovali cestující jedoucí například do Třemošné nebo Zruče i nadále předplatné vnější zóny, zatímco do Tlučné, Chrástu nebo Starého Plzence mohli i v autobuse ČSAD cestovat pouze na předplatné vnitřní zóny. Tento nesoulad byl dán historickými důvody při vzniku Integrované dopravy Plzeňska a bylo jasné, že stávající stav je neudržitelný a neumožňuje další rozvoj IDP. Od 1.4. byl celý Plzeňský kraj rozparcelován na několik zón. V rámci toho začaly linky MHD vjíždět i do jiných zón, kde si cestující musí koupit jízdenku navíc či mít dvoje předplatné na Plzeňské kartě. Na protest proti tomuto uspořádání se Vejprnice a Tlučná dohodly opustit linku MHD 55 a nahradit ji vlastní linkou 55, kterou provozuje ČSAD Autobusy Plzeň. Na této lince (440055) je stanoveno zvláštní jízdné. Dopravce na linku nasazuje ojeté Many NG312 a Many NL263 zakoupené z Německa. Připomeňme, že PMDP na linku nasazovaly povětšinou Solarisy Urbino 15 a 18 a dále Karosy řady 700 a 900.

O změnách na linkách MHD po zónování si můžete přečíst zde na webu PMDP. O IDP najdete informace na stránkách POVEDu.

 

Na jaře se na webu SVSmP objevila zpráva ohledně přejmenování zastávek. Návrh vzbudil značně rozporuplné reakce.

 

Od léta lze opětovně zakoupit papírovou celodenní jízdenku za 70 Kč.

 

V srpnu převzalo PMDP několik kloubových Solarisů, jejich evidenční čísla jsou 541 - 548. Do konce roku se očekává příchod několika Sorů NB12.

Zároveň přišly také dvě Škody 26 Tr -  s čísly 545 a 546. V souvislosti s dodávkami nových vozů také došlo k vyřazení Karos B732 ev.č. 400 a 418. Aktuální seznam vozů PMDP naleznete na seznamu-autobusu.cz.

 

V září 2012 dorazilo celkem sedm nových Sorů NB12, jejichž evidenční čísla by měly být od 549 do 555.

 

Plzeň v roce 2011

Plzeň v roce 2010

 

Plzeň

Město

Pohled na Plzeň z věže katedrály svatého Bartoloměje
Pohled na Plzeň z věže katedrály svatého Bartoloměje. Nahoře vlevo znak města a vpravo loga Plzeňských městských dopravních podniků, a.s. a Integrované dopravy Plzeňska.
Foto Lukáš Vrobel, 16. července 1999
Statutární město a krajské a okresní město Plzeň je čtvrtým největším městem v ČR po Praze, Brně a Ostravě a druhým největším městem v Čechách. V současné době má zhruba 165 000 obyvatel.
Dlouhou tradici má v Plzni strojírenský průmysl, zastoupený zejména firmou Škoda holding. Z dopravního hlediska stojí za zmínku výroba lokomotiv, tramvají a trolejbusů (v karosériích autobusů). Dále je Plzeň centrem průmyslu potravinářského (proslulé je pivovarnictví), dřevozpracujícího, textilního, elektrotechnického a polygrafického. Město je významnou dopravní křižovatkou, o tom však bude pojednáno níže.
Městská hromadná doprava vznikla v Plzni roku 1899, kdy do ulic poprvé vyjely tramvaje. V roce 1929 vyjely poprvé městské autobusy, roku 1941 byl zřízen trolejbusový provoz, který je dnes nejstarším zachovaným v ČR.
Současný název městského dopravce zní Plzeňské městské dopravní podniky, a.s. (PMDP).
Informace o historii i současném provozu městské hromadné dopravy a aktivitách Společnosti pro veřejnou dopravu v Plzni naleznete na samostatných stránkách v nabídce vlevo. Na této úvodní stránce jsou umístěny informace společné pro celý provoz MHD a informace o regionální a dálkové dopravě.

Silniční doprava

Centrální autobusové nádraží v Plzni
Centrální autobusové nádraží v Plzni s vozy Karosa LC 735 a Mercedes-Benz Tourismo dopravce Vratislava Štáhlicha - Centrum Tour (dnes Autobusy VKJ).
Foto Lukáš Vrobel, 13. července 2005
Plzeň je významnou silniční křižovatkou. Nejvýznamnější komunikací je dálnice D5 Praha - Beroun - Plzeň - Rozvadov, která město obchází jižním obchvatem. Jeho úseky Ejpovice - Černice a Útušice - Sulkov byly uvedeny do provozu v roce 2003, dokončen byl zprovozněním úseku Černice - Útušice o délce 3,47 km v říjnu 2006.
Dále městem procházejí silnice 1. třídy číslo I/20 České Budějovice - Písek - Nepomuk - Plzeň - Bečov nad Teplou - Karlovy Vary, I/26 Plzeň - Horšovský Týn - Domažlice - Folmava a I/27 Železná Ruda - Klatovy - Plzeň - Kralovice - Žatec - Most - Litvínov - Dubí.
SOR BN 12 2P9 2665 ČSAD autobusy Plzeň
ČSAD autobusy Plzeň zajišťuje také provoz bezplatné zákaznické linky Nákupního centra Folmavská. Na snímku projíždí na této lince čtyřdvéřový autobus SOR BN 12 2P9 2665 kolem zastávky Sady Pětatřicátníků.
Foto Lukáš Vrobel, 14. srpna 2007
V regionální a dálkové autobusové dopravě zajišťuje v Plzni a okolí naprostou většinu provozu dopravce ČSAD autobusy Plzeň a.s.. Z dalších dopravců stojí za zmínku Autobusy VKJ s.r.o. (dříve Vratislav Štáhlich, známý také jako Vratislav Štáhlich - Centrum Tour) a Student Agency, s.r.o., kteří zajišťují konkurenční spojení k železnici do Prahy a Klatov (VKJ). Na spojení s Prahou se ale podílí i ČSAD autobusy Plzeň. Dalšími hráči jsou Veolia Transport nebo společnost ICOM.
Provoz ostatních dopravců je zanedbatelný.

Železniční doprava

Výpravní budova ŽST Plzeň hlavní nádraží
Výpravní budova ŽST Plzeň hlavní nádraží s autobusy ČSAD na náhradní dopravě.
Foto Lukáš Vrobel, 13. července 2005
Plzeň je významným železničním uzlem a nacházejí se zde také železniční opravny. Nejvýznamnější železniční tratí, která městem prochází, je číslo 170 Beroun - Plzeň - Cheb, z Berouna pokračující pod číslem 171 do Prahy. Tato trať je elektrifikována od Králova Dvora do Chebu střídavou napájecí soustavou 25 kV 50 Hz (z Králova Dvora do Prahy pak stejnosměrně 3 kV) a mezi Prahou a Kozolupy je dvoukolejná (na stavbě druhé koleje v navazujícím úseku do Pňovan se pracuje).
Od této tratě se v Plzni odpojují železnice číslo 160 do Blatna u Jesenice a Žatce, 180 do Nýřan, Domažlic a Furth im Wald, 183 do Klatov a Železné Rudy a 190 přes Horažďovice do Českých Budějovic. Všechny jsou jednokolejné, tratě 183 v úseku do Klatov a 190 v celé délce jsou elektrifikované.
Po všech tratích jsou vedeny kromě vlaků osobních (zastávkových) také spěšné a rychlíky, takže žádná klasická místní dráha z Plzně nevychází.

Tarif MHD

Plzeň je spolu s Hradcem Králové jedním z posledních dvou měst v ČR, kde se v předprodeji zakoupené jednotlivé jízdenky označují v mechanických strojcích. V případě používání jednotlivých jízdenek zakoupených v hotovosti je tarif nepřestupní. Jedna libovolně dlouhá jízda stojí 18,- Kč, vybrané skupiny obyvatelstva mají nárok na zlevněné jízdné za 9,- Kč. Do vnější zóny stojí jízdné 8,- Kč.
Návštěvníkům Plzně usnadní cestování celodenní jízdenka za 70,- Kč, na které je při výdeji z automatu vyznačeno datum.
Uvedené ceny jízdného platí od 1. 1. 2011.
Nepřestupní jízdenky je možné zakoupit za zvýšenou cenu (30,- Kč) také u řidiče. Tato služba byla zavedena 1. 11. 2007 v autobusech. Vzhledem k jejímu hojnému využívání byla 1. 4. 2008 rozšířena na všechna vozidla dopravních podniků.
Jednotlivé jízdenky plzeňské MHD
Jednotlivé jízdenky plzeňské MHD: zleva plnocenná a zlevněná z roku 1999 (8,- a 4,- Kč), vedle zlevněná z roku 2002 (4,- Kč), následuje líc a rub plnocenné jízdenky z roku 2004 (12,- Kč).
Sbírka Lukáš Vrobel
Od 1. ledna 2005 začal v Plzni fungovat projekt "Plzeňská karta". Čipová karta může být v systému veřejné dopravy využita dvěma způsoby. Buď je možné na ni nahrát nepřesnosnou časovou jízdenku v Integrované dopravě Plzeňska nebo jako elektronická peněženka k nákupu jednotlivých jízdenek v automatech uvnitř vozů. Tyto rozměrné žluté přístroje nazývané "cardmany" se nacházejí v každém vozidle MHD alespoň dva a po přiložení nabité Plzeňské karty je možno si na dotykovém displeji zvolit druh jízdenky, která je poté strojem vytištěna. Jízdenky vydané "cardmanem" jsou přestupní.
Pomocí Plzeňské karty je možno hradit také některé další služby, jejichž počet by se měl nadále rozšiřovat. Klasické papírové předplatní legitimace byly 1. ledna 2005 zrušeny.
Od 1. října 2007 mohou majitelé Plzeňské karty nabíjet předplatní kupony i peníze do elektronické peněženky pomocí tzv. "Samoobslužných zón". Tyto interaktivní terminály jsou umístěny na různých místech Plzně i v dalších vybraných obcích na území IDP. Kromě již zmíněné obsluhy Plzeňské karty umožňují i nákup vstupenek na kulturní akce distribuovaných projektem Plzeňská vstupenka a prohlížení vybraných internetových stránek (informace o městě, o dopravě...). Terminály vyrábí firma Mikroelektronika a.s. a jsou vybaveny dotykovým displejem, tiskárnou (pro tisk vstupenek) a terminálem pro platbu bankovní kartou (zároveň je možné platit elektronickou peněženkou Plzeňské karty). Terminál však nepřijímá mince ani bankovky.
Samoobslužné zóny byly zavedeny nejprve v pilotním provozu pěti samoobslužných zón od 1. října 2007. Během něj byly zjišťovány a postupně odstraňovány chyby a nedostatky systému. Jako hlavní problém se ukázala relativně složitá obsluha a komunikační problémy mezi systémovým serverem a bankou. Od 1. ledna byl navýšen počet zón na zatím konečných 25 kusů. Zároveň byl ukončen pilotní provoz a systém přešel do režimu běžného provozu. Bližší informace o tomto systému najdete na webových stránkách projektu Plzeňská karta.
O problematice zavádění přestupného tarifu v plzeňské MHD blíže pojednává samostatná stránka.
Celodenní jízdenky plzeňské MHD za 40,- Kč
Celodenní jízdenky plzeňské MHD za 40,- Kč. V horní řadě jízdenky z předprodeje z let 2003 a 2006, v dolní řadě vlevo rub jízdenky z předprodeje a jízdenka s předtištěným datem z automatu z roku 2005.
Sbírka Lukáš Vrobel
MHD v Plzni je součástí Integrované dopravy Plzeňska (IDP). Jejím organizátorem byl původně Plzeňský holding. Od 1. ledna 2008 převzal tuto roli Krajský úřad Plzeňského kraje. Systém má několik pásem od 1.4.2012.

Veškerou železniční dopravu v IDP zajišťují České dráhy, na regionáních autobusových spojích se podílejí více dopravců, zmiňme alespoň ty nejzákladnější: ČSAD Autobusy Plzeň a.s., Probo Trans Beroun, spol. s r.o.Autobusová doprava - Miroslav Hrouda s.r.o.. Autobusové regionální linky jsou označovány šestimístným číslem licence, železnice přebírají číslo trati podle jízdního řádu.

Zastávky a jízdní řády

Zastávka tramvaje Náměstí Republiky
Zastávka tramvaje Náměstí Republiky ve směru Solní se dvěma označníky. Starší označník (vpravo) byl brzy po umístění nového odstraněn.
Foto Lukáš Vrobel, 13. července 2005
Zastávky MHD jsou osazeny označníky městského provedení s hranatým terčem s vyobrazením příslušného dopravního prostředku. Označníky jsou jednotyčové nebo dvoutyčové konstrukce, ale mohou být také upevněny na sloupu veřejného osvětlení nebo čekárně. Starší označníky mají tyče červené a orámování terče žluté, dnes už je však rozšířenější novější provedení se šedivými tyčemi. Na náměstí Republiky byly v roce 2005 umístěny označníky dvoutyčové zeleně natřené konstrukce historického vzhledu.
Označníky autobusových zastávek
Označníky autobusových zastávek zleva Bolevec, Náměstí Republiky, Dřevěná a Sady Pětatřicátníků.
Foto Lukáš Vrobel, 13. července 2005 a 14. srpna 2006
Na označníku je uveden název zastávky, čísla zastavujících linek a jsou zde umístěny tabule s jízdními řády (pokud nejsou v čekárně). Jízdní řády jsou městského provedení, černobílé, s uvedením časů odjezdů spojů zvlášť pro pracovní dny, sobotu a neděli + svátek. Vyznačeny jsou spoje s garantovaným nasazením nízkopodlažního vozidla. Od dubna 2008 jsou na jízdních řádech uváděny i jízdní doby do jednotlivých zastávek.
Jízdní řády autobusových linek 28 a 34
Jízdní řády autobusových linek 28 a 34.
Foto Lukáš Vrobel, 14. srpna 2006
Další informace o provozu MHD v Plzni naleznete pro rozkliknutí podmenu ve složce Plzeň. Aktuality naleznete zde.

Plzeň a aktivity SPVD

Společnost pro veřejnou dopravu se zabývá plzeňskou dopravou již od svého vzniku v roce 2001 a během té doby se objevila řada komplikovaných a ožehavých témat. Naším cílem je pojmenovat zásadní problémy, předložit návrhy řešení a otevřít diskuzi - proto uvítáme Vaše emailové ohlasy a připomínky! Orientaci v tématech plzeňské dopravy Vám usnadní obrázkové menu pod tímto odstavcem. Ostatní stránky o historii, vozidlech, zajímavostech dopravy v Plzni apod. naleznete v levém menu. Aktuality z Plzně naleznete níže na této stránce.

 Problémy městské veřejné dopravy v Plzni a jejich řešení

 

Tramvaj na Borská pole

Dočká se největší rozvojová zóna v Plzni kapacitního napojení na veřejnou dopravu?

 

Přestupní uzel u Hlavního nádraží v Plzni

Můžeme zkrátit přestupní vazby a odstranit zbytečné bariéry?

 

Obchodní centra a veřejná doprava

Vážíme si lidí, kteří přijedou na nákup jinak než autem?

 

Přestupný tarif

Jaká je anabáze plzeňského odbavovacího systému? Slouží přestupné jízdné všem?

 

Jednání s dopravci

Můžeme jako zákazníci dosáhnout zlepšení služeb veřejné dopravy?

Možnosti rozvoje komunikační sítě bez ničení města

 

Slovanská třída a Náměstí Milady Horákové

Jak vyřešit dopravní rébus Slovan? Zůstane tramvaj po stranách ulice?

 

Severojižní průtah vs. Západní okruh

Řešení dopravy v centru města dynamitem? Kudy má vést státní silnice?

 

Pěší, cyklistika, bezpečnost a atraktivita veřejného prostoru

 

Bariéry a veřejný prostor

Je to s bariérami tak zlé? Co brání rozvoji veřejných prostranství?

 

Bezpečné a příjemné trasy pro pěší

Cítí se plzenští chodci bezpečně? Proč podporovat pěší dopravu?

 

Cyklistika

Proč budovat cyklostezky? Kudy mají vést? Jak se žije cyklistům v Plzni?

Další

IDP - projekt SPVD

 

Aktuality z Plzně

Vážení čtenáři, aktuality z Plzně pro Společnost pro veřejnou dopravu poskytují autoři stránek Plzeňské trolejbusy a Plzeňské autobusy.
 
Aktuální fotografie a údaje o tramvajové dopravě v Plzni naleznete na stránkách Plzeňské tramvaje.

Další články...

  1. menu_plzen

Podkategorie

  • autobusy
    Kategorie autobusy automaticky dodana pri importu clanku
    Počet článků:
    1
  • vyvoj
    Kategorie vyvoj automaticky dodana pri importu clanku
    Počet článků:
    16
  • fotorep
    Kategorie fotorep automaticky dodana pri importu clanku
    Počet článků:
    7
  • akce
    Kategorie akce automaticky dodana pri importu clanku
    Počet článků:
    31
  • extra
    Kategorie extra automaticky dodana pri importu clanku
    Počet článků:
    3
  • tramvaje
    Kategorie tramvaje automaticky dodana pri importu clanku
    Počet článků:
    1
  • vozy
    Kategorie vozy automaticky dodana pri importu clanku
    Počet článků:
    4
  • trolejbusy
    Kategorie trolejbusy automaticky dodana pri importu clanku
    Počet článků:
    2
  • Starší články

    Közlekedési

    Počet článků:
    1
  • akce spvd
    Počet článků:
    1

Vánoční trolejbus 2022

NEJHEZČÍ VÁNOČNÍ TROLEJBUS 2022

  

Třetí ročník ankety o nejhezčí Vánoční trolejbus zná své vítěze.

Kompletní výsledky

  

vanoce20