Vozový park firmy Audis
Jak již bylo zmíněno, zpočátku zajišťoval provoz MHD autobus Ikarus, k němu později přibyl SOR B 7,5. Ty byly později odprodány a městská doprava byla provozována výhradně autobusy Karosa. Teprve koncem července 2002 byl zakoupen nový SOR C 10,5 vybavený plošinou pro invalidy. Na jeho nákup přispělo ministerstvo dopravy dotací ve výši 1,5 mil. Kč a město Rychnov ve výši 1,6 mil. Kč. V témž roce prošel autobus RK 86 51 střední opravou s náklady ve výši 350 tisíc Kč. Oba vozy obdržely nový oranžovo-modrý nátěr, který by se měl v budoucnu stát rozlišovacím znakem pro všechny autobusy MHD. Pro pořádek dodejme, že pokud jde o zbývající dopravce v regionu, Orlobus provozuje autobusy v bílém nátěru a u ČSAD Ústí nad Orlicí se vedle bílé barvy můžeme setkat s klasickými modro-bílými karosami, modro-bílé jsou i Mercedesy O 345 Conecto, v omezené míře se také setkáme s různými neobvyklými barevnými kombinacemi. Linkové autobusy Audisu si pak ponechaly nátěr, který měly u původních provozovatelů, vozy dodané od výrobce byly bílé. Do budoucna se plánuje nátěr v v kombinaci bílé a fialové barvy, již nyní je tento nátěr použit u některých vozů.

SOR C 9,5 (RK 83 49) v bílofialovém firemním nátěru stojí po příjezdu ze Zdobnice odstaven v areálu firmy Audis.
Foto Martin Janda (26. 3. 2004)
Na linku "červenou" linku 1 do Vamberka a Merklovic jsou dnes nasazovány karosy, pro "žlutou" linku 2 do Lukavice je určen SOR - důvodem je obsluha sídliště Nad Habrovou a přeprava většího množství kočárků. Pro provoz na "modré" lince 3 (městský okruh + Litohrady) byl v březnu 2004 zakoupen malý nízkopodlažní autobus na podvozku Citroen (výška podlahy 30 cm nad zemí, délka karoserie 6,9 m, pořizovací cena 2,3 mil. Kč), s karoserií německé firmy "Karosserie- und Fahrzeugbau Gera GmbH". Malé rozměry autobusu také umožňují snazší průjezd vnitřním městem. Ačkoliv má vůz výrazně menší kapacitu, než karosy nebo SORy, potřebám provozu většinou plně vyhovuje. Pouze na spoje v 7:30 a 14:30, které využívá až 90 cestujících, musí být nasazován větší autobus.

Autobus Citroen krátce po dodání, dosud bez registračních značek, na propagační fotografii.
Foto Audis
![]() | ![]() | ![]() |
Karoserie není běžným sériovým výrobkem, byla totiž vyrobena na základě
konkrétních požadavků a připomínek firmy Audis tak, aby autobus mohl co nejlépe
sloužit účelům, pro něž byl zakoupen.
V prostoru u obou dveří najdeme plošiny sloužící pro přepravu kočárků nebo
invalidních vozíků (obě jsou vybaveny úchyty na podlaze). Na obou plošinách je
také několik sklápěcích sedaček, jejich instalací bylo umožněno zvýšit počet
míst k stání na úkor míst k sezení v době zvýšené přepravní poptávky a naopak
zvýšit počet míst k sezení ve zbývajících částech dne.
typ | SPZ | rok výroby | poznámky |
Karosa B 731.1652 | AP 45 21 | 1990 | dvoudveřový, dříve provozován Českou správou letišť na letišti v Praze-Ruzyni, od 07/2002 jako záložní |
Karosa C 934.1351 | RK 76 05 | 1997 | pořízen bez dotace města |
Karosa C 734.20 | RK 86 51 | 1988 | |
SOR C 10,5 | RK 87 32 | 07/2002 | |
Ford Transit | RKE 46 80 | radiobus | |
Citroen | 2H2 3887 | 03/2004 |
Celkový počet autobusů provozovaných firmou Audis se pohybuje kolem třiceti.
Pro zajištění dopravy na městských i příměstských linkách je zapotřebí 24 vozů,
dopravce nakupuje každý rok přibližně čtyři nové vozy.