Vozový park firmy Audis

Jak již bylo zmíněno, zpočátku zajišťoval provoz MHD autobus Ikarus, k němu později přibyl SOR B 7,5. Ty byly později odprodány a městská doprava byla provozována výhradně autobusy Karosa. Teprve koncem července 2002 byl zakoupen nový SOR C 10,5 vybavený plošinou pro invalidy. Na jeho nákup přispělo ministerstvo dopravy dotací ve výši 1,5 mil. Kč a město Rychnov ve výši 1,6 mil. Kč. V témž roce prošel autobus RK 86 51 střední opravou s náklady ve výši 350 tisíc Kč. Oba vozy obdržely nový oranžovo-modrý nátěr, který by se měl v budoucnu stát rozlišovacím znakem pro všechny autobusy MHD. Pro pořádek dodejme, že pokud jde o zbývající dopravce v regionu, Orlobus provozuje autobusy v bílém nátěru a u ČSAD Ústí nad Orlicí se vedle bílé barvy můžeme setkat s klasickými modro-bílými karosami, modro-bílé jsou i Mercedesy O 345 Conecto, v omezené míře se také setkáme s různými neobvyklými barevnými kombinacemi. Linkové autobusy Audisu si pak ponechaly nátěr, který měly u původních provozovatelů, vozy dodané od výrobce byly bílé. Do budoucna se plánuje nátěr v v kombinaci bílé a fialové barvy, již nyní je tento nátěr použit u některých vozů.
Autobus
SOR C 9,5 (RK 83 49) v bílofialovém firemním nátěru stojí po příjezdu ze Zdobnice odstaven v areálu firmy Audis.
Foto Martin Janda (26. 3. 2004)
Na linku "červenou" linku 1 do Vamberka a Merklovic jsou dnes nasazovány karosy, pro "žlutou" linku 2 do Lukavice je určen SOR - důvodem je obsluha sídliště Nad Habrovou a přeprava většího množství kočárků. Pro provoz na "modré" lince 3 (městský okruh + Litohrady) byl v březnu 2004 zakoupen malý nízkopodlažní autobus na podvozku Citroen (výška podlahy 30 cm nad zemí, délka karoserie 6,9 m, pořizovací cena 2,3 mil. Kč), s karoserií německé firmy "Karosserie- und Fahrzeugbau Gera GmbH". Malé rozměry autobusu také umožňují snazší průjezd vnitřním městem. Ačkoliv má vůz výrazně menší kapacitu, než karosy nebo SORy, potřebám provozu většinou plně vyhovuje. Pouze na spoje v 7:30 a 14:30, které využívá až 90 cestujících, musí být nasazován větší autobus.
Autobus
Autobus Citroen krátce po dodání, dosud bez registračních značek, na propagační fotografii.
Foto Audis
Citroen Citroen Citroen
Karoserie není běžným sériovým výrobkem, byla totiž vyrobena na základě konkrétních požadavků a připomínek firmy Audis tak, aby autobus mohl co nejlépe sloužit účelům, pro něž byl zakoupen.
V prostoru u obou dveří najdeme plošiny sloužící pro přepravu kočárků nebo invalidních vozíků (obě jsou vybaveny úchyty na podlaze). Na obou plošinách je také několik sklápěcích sedaček, jejich instalací bylo umožněno zvýšit počet míst k stání na úkor míst k sezení v době zvýšené přepravní poptávky a naopak zvýšit počet míst k sezení ve zbývajících částech dne.
typSPZrok výrobypoznámky
Karosa B 731.1652AP 45 211990dvoudveřový, dříve provozován Českou správou letišť na letišti v Praze-Ruzyni, od 07/2002 jako záložní
Karosa C 934.1351RK 76 051997pořízen bez dotace města
Karosa C 734.20RK 86 511988
SOR C 10,5RK 87 3207/2002
Ford TransitRKE 46 80radiobus
Citroen2H2 388703/2004
Celkový počet autobusů provozovaných firmou Audis se pohybuje kolem třiceti. Pro zajištění dopravy na městských i příměstských linkách je zapotřebí 24 vozů, dopravce nakupuje každý rok přibližně čtyři nové vozy.

Vánoční trolejbus 2022

NEJHEZČÍ VÁNOČNÍ TROLEJBUS 2022

  

Třetí ročník ankety o nejhezčí Vánoční trolejbus zná své vítěze.

Kompletní výsledky

  

vanoce20