statistika
Statistika - seznamy vozidel dopravců PID
Na této stránce nabízíme ke shlédnutí a stažení přehledy vozového parku vybraných dopravců PID, jejichž autorem je Václav Boček. Uvítáme samozřejmě jakákoli upřesnění či doplnění, připomínky adresujte na
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
. U některých dopravců jsou přiloženy i seznamy již vyřazených vozů.
Bado Bus | Aktualizováno 9. 12. 2007 |
Bosák BUS | Aktualizováno 31. 1. 2008 |
Bosák BUS (vyřazené vozy) | Aktualizováno 6. 1. 2008 |
ČSAD Kladno | Aktualizováno 31. 1. 2008 |
ČSAD Kladno (vyřazené vozy) | Aktualizováno 31. 1. 2008 |
ČSAD Polkost | Aktualizováno 3. 2. 2008 |
ČSAD Polkost (vyřazené vozy) | Aktualizováno 3. 2. 2008 |
ČSAP Nymburk (vyřazené vozy) | Aktualizováno 15. 8. 2006 |
DP hlavního města Prahy (tramvaje) | Aktualizováno 11. 7. 2008 |
OAD Kolín | Aktualizováno 25. 2. 2007 |
OAD Kolín (vyřazené vozy) | Aktualizováno 14. 9. 2006 |
Spojbus | Aktualizováno 11. 7. 2008 |
Spojbus (vyřazené vozy) | Aktualizováno 11. 7. 2008 |
Jaroslav Štěpánek | Aktualizováno 6. 1. 2008 |

Jeden den v Praze aneb Co nám kde jezdí?
Před nedávnem se mi známý svěřil, že téměř každou sobotu musí jezdit pracovně do Prahy. Hned jsem využil příležitosti a "vetřel" se - i přes upozornění, že se jede brzy ráno a odjíždí pozdě v noci. Po přemýšlení, co celou dobu v Praze dělat, mě napadlo, že si napíšu všechny v ten den vypravené tramvaje. Sice mě při přípravě kartiček na zapisování těch bezmála 250 pořadí trochu zamrazilo a uvažoval jsem, zdali je v lidských silách stihnout všechno i s "ostrovními" linkami typu 19 nebo 21, ale nakonec jsem se rozhodl jít "do toho". Ihned po příjezdu v 8 hodin začala mravenčí práce spočívající v zaznamenávání všeho, co se na kolejích hnulo. Někdy se úspěch dostavil a někdy jsem potkal protější vůz v takové rychlosti, že nezbylo, než na něj počíhat znovu. V 18.30 jsem ke své hrůze zjistil, že nemám ještě moc vozů linky 11 a že ten 7,5 minutový interval tam už nebude dlouho, takže jsem se rozjel do Strašnic a zbytek musel počkat. Ve 20:15 bylo hotovo a následoval rychlý přesun na Hradčanskou, protože mi chyběla jedna "patnáctka" a "pětadvacítka". Bohužel jsem zjistil, že ve směru Vypich už zbývá jediný spoj linky 15. Ten, co tam ve 20:34 projel, byl naštěstí první chybějící, chvilku za ním jel i poslední chybějící vůz na lince 25. Takže ve 20:45 bylo hotovo definitivně. Sice jsem byl vyčerpaný a s konstatováním "již nikdy více" jsem se jal nahánět známého k cestě domů, ale zřejmě někdy pokračování bude.
A co tedy tabulka z 30. 9. 2006 ukazuje zajímavého? Vozovna Kobylisy vypravuje svých posledních 52 vozů T3 již jen v soupravách, které se objevují na linkách 10 a 17, vzácněji i 24. Vozovna Strašnice přišla o značnou část tramvají T3M, její "terezky" v sobotním provozu šlo spočítat na prstech jedné ruky. Zejména na lince 23 je nahradily "klasiky" T3 předané z Kobylis. Další zajímavostí je, že vozovna Motol nechala "doma" všechny vozy typu T3R.PV a vystačila si s tramvajemi T6 (a na lince 3 s "poršetrou"). Oproti tomu ve Vokovicích se tváří, jako by jich tam byl nadbytek, takže kromě jejich kmenové linky 20 obsadili "Krnováci" ještě linku 8 a poslední sólový vůz evid.č. 8177 pak linku 21. Vozovna Žižkov rozhodně nešetří vypraveností vozů typu T6, a to jak sól, tak i souprav. Soupravy obsadily hned tři pořadí linky č. 26 a čtvrtá byla na lince č.9.
Na závěr mi dovolte, abych pochválil dílenské pracovníky vozovny Hloubětín. Vozy byly naprosto v pořádku, čisté, vzorně a správně upravené pro provoz, zejména u vozů T3M potěšila cedule čísla linky zastrčená zvenku (což ve vozovně Strašnice dodnes nepochopili). Nepříjemné zklamání naopak znamenaly vozy T3SUCS vozovny Žižkov. Polovina z nich vypadala tak, že hned zítra zamíří do ústředních dílen minimálně na modernizaci, u některých to dokonce vypadalo tak, že zůstanou jen "papíry" pro náhradní skříň. Zejména nátěr "štětkou" na jednom voze vypadal v roce 2006 hodně divně.
Vypravení pražských tramvají 30. 9. 2006 | Přidáno 19. 10. 2006 |
