Několik zajímavostí
- Dodnes zde nalezneme na dvou místech pozůstatky po tramvajích, a to kolejnice použité při stavbě různých můstků - přes potok u devastovaného hotelu Kamzík, na dvou můstcích, pod taktéž zpustlým hotelem Donbas (Lesní mlýn) u bohužel rovněž devastovaného Lesního pramene.
- Mariánskolázeňský trolejbusový provoz byl vždy tak trochu výjimečný. Ať už svou velikostí, procentem obsluhy města, vysokou kvalitou, která později přerostla v ostudnou nekvalitu a nezájem.
- V Mariánkách byly v provozu různé prototypy trolejbusů, vzpomeňme například známý prototyp trolejbusu 14 Tr. Asi nejméně je známá skutečnost, že v Mariánských Lázních byl asi měsíc zkoušen v provozu první prototyp kloubového trolejbusu 15 Tr.

V Mariánských Lázních byl v létě 1983 zkoušen 1. prototyp trolejbusu 15Tr, zachycen byl spolu s autobusem ŠM 11 na smyčce před nádražím.
Foto Tomáš Mykl (srpen 1983)
- Další zajímavostí zdejšího provozu bylo první větší používání automatických hlásičů v povrchové MHD na našem území. Předtím se používaly jen v pražském metru a asi rok po Mariánkách je teprve zkušebně zavedlo Brno ve dvou tramvajových soupravách. Pražské tramvaje jimi byly vybaveny až mnohem později.
- Také se traduje, že zde byla nejmenší trolejbusová točna u nás, která měla být u tzv. Taxislužy, dnes City Servíce pro linku 6. To je však omyl. Nejmenší trolejbusová točna byla a zatím stále je v Plzni - Černicích.
- Zajímavostí je také to, že linka číslo 6 byla od 1. 5. 1994 do 31. 8. 1995 vyčleněna ze systému MHD, na vývěsních jízdních řádech byla označována jako CH 010 (správně dle licence CH 417 010) a na trolejbusech byla označena písmeny VH. V té době zde byl výhradně trolejbusový provoz, avšak za odlišný tarif v celé trase (o 1 Kč vyšší).
- Mariánskolázeňské trolejbusy jako jediné velmi dlouho odolávaly centrálně nařízeným unifikovaným nátěrům. Ještě v 70. letech bylo běžné potkávat pestrobarevné trolejbusy v ulicích. Také ihned po uvolnění společenských poměrů v roce 1989 se k barevným trolejbusům Mariánky vrátily jako jedni z prvních provozovatelů MHD u nás, bohužel s nástupem "nového" provozovatele krásné nátěry z trolejbusů zmizely a rázem se vozy díky často nevkusné reklamě staly jedněmi z nejošklivějších trolejbusů v Čechách. Po oslavách 100 let MHD se přeci jen začíná provozovatel o vzhled svých trolejbusů starat, takže na podzim 2002 vyjel do ulic opět trolejbus v městských barvách. (O vzhledu některých autobusů se to ovšem říci nedá.)
- V mariánskolázeňském provozu bylo také poprvé u nás použito barevné odlišení linek (nepočítáme-li však barevné terčíky místo linek v počátcích tramvajového provozu např. v Praze). Linky k nádraží měly modré či černé nápisy na žlutém nebo bílém podkladě, úšovické linky červené nápisy a velkohleďsebská linka nápisy zelené na bílém podkladě.
- V 80. letech se údajně zkoušely na jednom voze 14Tr pantografové sběrače, nic bližšího však známo není.