Cyklotramvaj na Mostecku
MF Dnes, 12. 4. 2006
ČTK
Cyklisty dopraví z Mostu do Litvínova tramvaj
Most - Třináct kilometrů je dlouhá cesta z Mostu do Litvínova a vede kolem dvou chemických gigantů. Pro cyklisty, kteří by pak chtěli pokračovat ve výletu do Krušných hor, je tento frekventovaný úsek více než nepříjemný. Dopravní podnik města Mostu a Litvínova nyní nabízí novou možnost. Cyklisty i s jejich koly sveze ve speciální tramvaji. Výletníci za lístek za kolo zaplatí poloviční jízdné. „Spoj bude speciálně vyznačen v jízdním řádu, denně absolvuje trasu sedmkrát“ řekla mluvčí podniku Yveta Slišková. Přestavba tramvaje tak, aby v ní byly držáky pro kola, přišla dopravní podnik na 150 tisíc korun. Zadní část vozu je vybavena osmi držáky na upnutí kol, v přední a střední části vozu tak zbylo devatenáct míst k sezení pro cestující. Úpravy tramvaje schválil Drážní úřad. Za cestu z Mostu do Litvínova zaplatí dospělý člověk s kolem 24 korun. Z litvínovského nádraží mohou zájemci pokračovat cyklobusem až na hřebeny Krušných hor, cílová stanice je v obci Dlouhá Louka na Teplicku.
ČTK
Cyklisty dopraví z Mostu do Litvínova tramvaj
Most - Třináct kilometrů je dlouhá cesta z Mostu do Litvínova a vede kolem dvou chemických gigantů. Pro cyklisty, kteří by pak chtěli pokračovat ve výletu do Krušných hor, je tento frekventovaný úsek více než nepříjemný. Dopravní podnik města Mostu a Litvínova nyní nabízí novou možnost. Cyklisty i s jejich koly sveze ve speciální tramvaji. Výletníci za lístek za kolo zaplatí poloviční jízdné. „Spoj bude speciálně vyznačen v jízdním řádu, denně absolvuje trasu sedmkrát“ řekla mluvčí podniku Yveta Slišková. Přestavba tramvaje tak, aby v ní byly držáky pro kola, přišla dopravní podnik na 150 tisíc korun. Zadní část vozu je vybavena osmi držáky na upnutí kol, v přední a střední části vozu tak zbylo devatenáct míst k sezení pro cestující. Úpravy tramvaje schválil Drážní úřad. Za cestu z Mostu do Litvínova zaplatí dospělý člověk s kolem 24 korun. Z litvínovského nádraží mohou zájemci pokračovat cyklobusem až na hřebeny Krušných hor, cílová stanice je v obci Dlouhá Louka na Teplicku.

Vůz T3SUCS evid.č. 277 již po úpravě na cyklotramvaj ve vozovně Most.
Foto Jan Šlehofer (15. 4. 2006)
Cyklotramvaj T3SUCS evid.č. 277 je nasazována o volných dnech od května do září na meziměstskou linku č. 4 a jí zajišťované spoje jsou vyznačeny v jízdním řádu. Jezdí jako první v soupravě s jinou tramvají, protože díky úpravě pro přepravu kol má méně sedadel.

Zadními dveřmi mohou cyklisté umístit do tramvaje své jednoosé miláčky.
Foto Jan Setvák (15. 4. 2006)