Oslavy 50. výročí trolejbusové dopravy v Ostravě (2002)
Rok po oslavách 100 let elektřiny v městské dopravě si Ostraváci připomněli
50. výročí elektrické trakce na pneumatikách. Trolejbusy měly v Ostravě vždy jen
doplňkovou úlohu a o své místo na slunci musely bojovat po celou dobu své existence.
Plánovanému zrušení v roce 1969 jen o vlásek unikly, a tak jsme se mohli v roce
2002 svézt historickými vozy po rekonstruované a slušně rozvětvené trolejbusové síti
v ulicích centra Ostravy a jejího východního předměstí.
Náměstí Republiky. Trolejbus 15Tr v reklamě na oslavy 50. výročí trolejbusů v Ostravě.
Foto Jiří Hertl (4. 5. 2002) - Archiv Jiřího Hertla
Návštěvníci trolejbusové vozovny si pro změnu mohli prohlédnout nejnovější kousek - prototyp nízkopodlažního
trolejbusu Solaris Trollino.
Foto Miroslav Klas (4. 5. 2002)
Na běžné lince byl nasazený jeden ze tří trolejbusů 17Tr, které byly vyvinuty na základě spolupráce
Škody Ostrov a Karosy Vysoké Mýto a později převzaty a upraveny ostravským dopravním podnikem.
Foto Miroslav Klas (4. 5. 2002)
Do ostravských ulic se na několik dní vrátil i článkový trolejbus Škoda-Sanos.
Foto Miroslav Klas (4. 5. 2002)
Chuťovkou oslav bylo nasazení trolejbusu Škoda 8Tr s vlekem.
Foto Miroslav Klas (4. 5. 2002)
A takovýto ojedinělý pohled se naskytl pozorovatelům z ptačí perspektivy.
Foto Miroslav Klas (4. 5. 2002)
Nejstarším zástupcem Škodovek byl trolejbus 7Tr.
Foto Miroslav Klas (4. 5. 2002)
Setkání dvou dávných soupeřů - kdysi zvítězivší Tatry T400 a v závěsu za ním zástupce typu
7Tr na mostě přes řeku Ostravici.
Foto Miroslav Klas (4. 5. 2002)
U vjezdu do vozovny odpočívající trolejbus 7Tr Technického muzea v Brně. V areálu vozovny je vidět
Liazka autoškoly dopravního podniku.
Foto Miroslav Klas (4. 5. 2002)
Zástupcem nezávislé trakce byl i autobus Karosa ŠM11.
Foto Miroslav Klas (4. 5. 2002)

