Bruselské střípky 2003
Prodloužení metra
V pondělí 15.9.2003 byl v Bruselu slavnostně uveden do provozu nový úsek metra 1B ze stanice BIZET do nové konečné ERASME, pravidelný provoz byl zahájen 16.9.2003. Současně s tím byla tramvajová linka 56 zkrácena do zastávky DEBUSSY a zrušeny resp. upraveny některé autobusové linky.

Jeden ze studentů místní průmyslovky využil poslední příležitost ke svezení tramvají - doslova.
Foto Jan Spousta (září 2003)

Vlak metra připravený k odjezdu na konečné stanici Erasme.
Foto Jan Spousta

Nejslavnější belgické kolo, na kterém vyhrál Eddy Merckx v Mexiku Olympiádu 1968. A jak se dostalo do metra? Jednoduše - jedna z nových stanic se jmenuje Eddie Merckx.
Foto Jan Spousta

Tramvaj 7944 ještě v původních barvách bruselského DP z doby před rokem 2000 na zrušeném úseku tratě (foto z jara 2003).
Foto Jan Spousta
Bruselské tramvaje
Pár obrázků dnešních tramvají, které se prohánějí po Bruselu a budoucnost tramvají po roce 2005. Řada 7000 by měla být současně s dodávkami nových tramvají od Bombardieru vyřazena. Pro orientaci dodejme, že bruselské/belgické tramvaje nemají žádné označení jako české T1, T2, ... KT8, ale každé město si je označuje podle svého - prakticky podle prvního evidenčního čísla příslušné dodávky.

Řada PCC 7000, ev. číslo 7011, do provozu 22. ledna 1952. (vozy 7001-7003 byly zprovozněny před vánocemi 1951, přitom 7003 dosud jezdí v pravidelném provozu).
Foto Jan Spousta

Řada 7900 - obousměrná, 8 hnaných náprav, ev. číslo 7946 (do provozu 25.5.1978)
Foto Jan Spousta

Řada 2000 - obousměrná nízkopodlažní, 6 hnaných náprav, ev. číslo ? (nečitelné, je zleva kabiny, poslední číslice mimo záběr), řada dodávána 1993-95.
Foto Jan Spousta

Obrázek nové tramvaje Bombardier pro Brusel.
Repro TRAM 2000